پایگاه خبری شاخص بازار: سیاست اصلی فولاد مبارکه بر تأمین نیازهای تجهیزات خطوط تولید از طریق سازندگان و تأمینکنندگان داخلی، بهویژه شرکتهای دانشبنیان، متمرکز است.
در سال گذشته، فولاد مبارکه توانست 80 درصد از حدود 16 هزار ردیف قطعه و تجهیز موردنیاز خود را از طریق شرکتهای داخلی تأمین کند، با محوریت واحد بومیسازی برای سال 1404، برنامهریزیشده که حدود یک هزار ردیف دیگر از این قطعات، بهویژه آنهایی که برای اولین بار توسط شرکتهای دانشبنیان ساختهشده، تأمین شود.
فولاد مبارکه قصد دارد شرکتهای همکار و شریک تجاری خود را در حوزه صنعت، برندسازی کند و محصولات برندسازیشده این شرکتها را به کشورهای دیگر صادر کند، هدف نهایی این سیاستها افزایش ارزآوری است.
در سال 1404 به گونهای برنامهریزی کردهایم که از طریق تجهیزات و قطعاتی که برای اولین بار ساخته میشوند، از خروج ارز به میزان 16 میلیون یورو جلوگیری کنیم.