شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
تولید و تجارت

دبیرخانه معرفی و شناساندن شرکت‌های فعال در عرصه بومی‌سازی به فولاد مبارکه سپرده شده است

دبیرخانه معرفی و شناساندن شرکت‌های فعال در عرصه بومی‌سازی به فولاد مبارکه سپرده شده است
با توجه به سوابق مثبت و به درخواست ایمیدرو صورت گرفت؛
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار: مهدی شهیدی، رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه در آغاز به کار دبیرخانه کارگروه فنی و تخصصی برندسازی ایمیدرو در این شرکت:
🔹در سال 1401، یکپارچه‌سازی بومی‌سازی در سطح گروه فولاد مبارکه انجام شد که شامل توسعه همکاری با سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و ترسیم افق برندسازی بود.
🔹از سال 1397، انتقال دانش و تجربه فولاد مبارکه از طریق سازمان ایمیدرو و انجمن فولاد ایران به سایر شرکت‌های فولادی آغاز شد که در نهایت به اجماع در این زمینه منجر گردید.
🔹به‌منظور شناخته شدن شرکت‌ها، دبیرخانه برندسازی توسط فولاد مبارکه تشکیل شد. برای تضمین اجرای بومی‌سازی، نهاد موازی انجمن واحدهای برنامه‌ریزی خرید شرکت‌های فولادی و معدنی ایجاد شد.
🔹همسویی این دو نهاد فنی و بازرگانی (بومی‌سازی و برنامه‌ریزی)، چشم‌انداز مشترکی را ترسیم کرد که همان ایجاد برند ایرانی است.
🔹پیشنهاد استفاده از کالاهای داخلی در کنار محصولات خارجی با چالش‌هایی مانند کیفیت، صرفه اقتصادی، زمان تأمین و خدمات پس از فروش روبه‌روست؛ در کیفیت، با استانداردسازی و سیستم تضمین کیفیت، محصول قابل قبول می‌شود، در صرفه اقتصادی، باید به سمت تولید تجاری و صنعتی حرکت کنیم؛ در زمان تأمین، تولید روتین با تضمین‌های مرتبط راهکار است و در خدمات پس از فروش، ایجاد ساختار پشتیبانی فروش این معضل را رفع می‌کند.
🔹همچنین توسعه نوآوری مستلزم ایجاد ساختارهای تحقیق و توسعه و توسعه بازار است. برندسازی در شرکت‌های سازنده، همه این چالش‌ها را مرتفع می‌کند و اعتماد کامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را جلب خواهد نمود. فلسفه تشکیل دبیرخانه برندسازی نیز تحقق همین هدف است.
🔹دبیرخانه دارای دو بازوی بازرگانی و فنی است، بازوی بازرگانی شامل برنامه‌ریزی خرید شامل شناسایی نیازهای مشترک، تدوین چک‌لیست‌های ارزیابی و رتبه‌بندی سازندگان است و بازوی فنی شالم بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی شامل جمع‌آوری استانداردها، اولویت‌بندی نیازها و تدوین دستورالعمل‌های عملیاتی برای نقشه راه سرمایه‌گذاری است.
🔹پس از تشکیل تیم‌های تخصصی متشکل از کارشناسان شرکت‌های فولادی و معدنی، استانداردها و زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات با قابلیت برند شدن احصا می‌شود. پس از تأیید نهایی توسط ایمیدرو و وزارت صمت، پکیج فنی استخراج و اولویت‌های سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود. در نهایت، دستورالعمل‌های عملیاتی تدوین و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مشوق‌های قانونی به نهادهای بالادستی ارائه می‌گردد تا با چشم‌انداز برندسازی، تولید آغاز شود.



نظرات شما
آخرین اخبار