دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولید و تجارت

توسعه تعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و پارک علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

توسعه تعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و پارک علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی
در راستای تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین بهره‌گیری از سبد محصولات متنوع ساختمانی این شرکت در پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه و هیئت همراه روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ضمن حضور در شرکت ذوب آهن، با مسئولان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، در راستای تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین بهره‌گیری از سبد محصولات متنوع ساختمانی این شرکت در پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه و هیئت همراه روز یکشنبه 29 بهمن ماه ضمن حضور در شرکت ذوب آهن، با مسئولان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

مهران قمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان در این نشست، به معرفی بخش‌های مختلف کارخانه پرداخت و بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی با روش روز دنیا یعنی کوره بلند، سبد محصولات ساختمانی، انواع ریل مترو و راه آهن سراسری و همچنین آرک‌های معدنی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان بر اساس تدوین نقشه راه تحولی شرکت، تولید محصولات ارزش‌افزا را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و هم‌اکنون تیرآهن بال پهن تا سایز H30 در این کارخانه تولید می‌شود که مزایایی از جمله ایمنی بسیار بالا در برابر زلزله، تسریع در ساخت‌وساز، کاهش قیمت تمام شده ساختمان، افزایش فضای مفید آن، قابلیت بازیافت مصالح و… را در پی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تولید سازگار با محیط زیست، همواره سرلوحه فرایند تولید در کارخانه است و در این راستا بر اساس طرح جامع زیست‌محیطی، شرکت پروژه‌های مختلفی را در سه بخش آب، خاک و هوا تعریف کرده است.

وی در خصوص استفاده از پساب تصفیه شده شهرهای اطراف در فرایند تولید شرکت، مجهز بودن این مجتمع عظیم صنعتی به نیروگاه و همچنین دارا بودن بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت کشور نیز توضیحاتی ارائه کرد.

بهروز بادکو، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: این دانشگاه طی دوره‌های مختلف، ارتباط بسیار خوبی در زمینه‌های علمی و پژوهشی با شرکت ذوب آهن اصفهان داشته است. در کنار این رویکرد، علاقه‌مند هستیم در بخش زنجیره ارزش صنعت ساختمان نیز به صورت تخصصی با این شرکت به عنوان تنها تولیدکننده مقاطع ساختمانی در ایران همکاری بیشتری داشته باشیم که در این زمینه، خوشبختانه موافقت معاونت علمی و وزارت علوم نیز اخذ شده است.

وی مطرح کرد: این دانشگاه ساخت 500 هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد که در مرحله اول، برای اعضای هیئت علمی و کارکنان آن ساخت حدود 50 هزار واحد تخمین زده می‌شود. این فرصت بسیار ارزشمندی است که بتوانیم از محصولات این مجتمع عظیم صنعتی به ویژه به صورت مدولار در پروژه‌ها استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز نوآوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن اصفهان و انعقاد تفاهم بین این دو مجموعه، می‌توان فعالیت‌های عملیاتی بسیار خوبی را در بخش‌های علمی و ساخت‌وساز مهندسی انجام داد که بی‌شک ارزش‌آفرینی را در بخش‌های گوناگون محقق می‌کند.

محمدجواد ذبیحی، مدیر امور تولید و مرتضی شیرین‌پرور، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در زمینه استاندادها و گواهینامه‌های تولیدی شرکت، ارتباط اثربخش صنعت و دانشگاه و همچنین فرایندهای تولید محصولات شرکت و مدولارسازی تیرآهن‌های بال پهن، گزارش مبسوطی در این نشست ارائه کردند.

اکبر پیرستانی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه این بازدید بیان کرد: امروز بازدید بسیار خوبی را در خصوص مرکز نوآوری صنعت ساختمان از شرکت ذوب آهن اصفهان داشتیم و فرایند تولید محصولات استاندارد این شرکت را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی ابراز کرد: به وجود کارخانه بزرگ و مدرنی مانند ذوب آهن اصفهان در ایران اسلامی افتخار می کنیم و به واقع پیشرفت این مجتمع عظیم صنعتی در زمینه تولید محصولات ارزش‌افزاستودنی است.

 معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: با تاسیس مرکز نوآوری مشترک بین شرکت ذوب آهن اصفهان و این دانشگاه، می‌توان یک نقشه راه حرفه‌ای ایجاد تحولات عظیم در صنعت ساختمان رقم زد.

پیرستانی یادآور شد: استفاده از محصولات مدولارسازی شده شرکت ذوب آهن اصفهان در پروژه‌های ساختمانی این دانشگاه را دنبال می‌کنیم و در این زمینه به زودی تفاهم‌نامه‌ای با این مجتمع عظیم صنعتی به امضا خواهیم رساند.

شایان ذکر است بازدید از کوره بلند شماره 3 و بخش‌های مختلف کارگاه نورد 500، از جمله دیگر برنامه‌های این بازدید بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، پارک علم و فناوری با همکاری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، پنجمین رویداد ملی عصر امید با عنوان رویداد «تحولی نوین در صنعت ساختمان» را اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می‌کند که شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده مقاطع ساختمانی کشور و پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن در این رویداد تخصصی حضوری فعال خواهد داشت.


نظرات شما
آخرین اخبار