شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
فناوری

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ غرفه برتر بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ غرفه برتر بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار
ارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در روز آخر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ۱۴۰۲، دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کردند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش روابط عمومی نکته حایز اهمیت این است که غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با کسب امتیاز عالی از ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و دبیرخانه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان غرفه‌ برتر بیست وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 1402 انتخاب شد.

در حاشیه روز سوم نمایشگاه، جلسه نواحی نوآوری شهر تهران با حضور نمایندگان نواحی نوآوری تهران، شریف، تربیت مدرس و امیرکبیر برگزار شد.

مهندس محمد رضایی سرپرست ناحیه نوآوری تهران از اهمیت برگزاری جلسات نواحی نوآوری شهر تهران صحبت کرد و اظهار داشت: بررسی چالش‌های موجود در خصوص توسعه نواحی نوآوری، تعریف و تدوین راهبردهای عملیاتی برای تشکیل نواحی نوآوری در شهر تهران و همچنین شبکه‌سازی و تعامل با ذی‌نفعان نواحی نوآوری و راهکارهای جذب ذی‌نفعان از جمله محورهای اساسی این جلسات است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

محسن دیندار رییس گروه تجاری‌‌سازی وزارت عتف نیز از غرفه پارک علم و فناوری بازدید کرده و در خصوص ناحیه نوآوری تهران و یارانه تجاری‌سازی فناوری به گفت وگو با مدیران پارک علم و فناوری پرداخت.

در بخشی دیگر از برنامه‌های روز سوم، جلسه مشترکی با مدیر بخش تحقیق و توسعه دانشگاه علمی و کاربردی با موضوع چگونگی ایجاد مرکز رشد برگزار شد و دکتر اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری و دکتر محمدکاظمی مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب وکار پارک علم و فناوری به توضیح نکات اساسی و تکمیلی پیرامون این موضوع پرداختند.

همچنین دکتر محمد عزیزی، سرپرست معاونت پژوهشی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از غرفه پارک و دستاوردهای فناوران بازدید کردند.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هفت شرکت فناور و دانش بنیان اندیشه سازان سلامت پارسیان، سنجش افزار آسیا، داهیان پزشکی پیشرو، سازه پایدار الهیه، هیرو نگار پارس، الکترونیک سازان فن آریا و پیشروان فناوری زیست گونه و شش تیم فناور با عنوان طرح‌های بررسی امکان‌پذیری پایدارسازی سبوس برنج به روش پایدارسازی حرارتی با رطوبت و بررسی محصولات جانبی آن، ارزیابی رشد مهارت‌های حرکتی بنیادی با استفاده از سنسور اینرسی پوشیدنی، ساخت نمونه اولیه سیستم چت بات مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابرات، ساخت نمونه محصول اولیه ایجاد زیرساخت اطلاعات زنجیره ارزش محصولات کشاورزی (سامانه بهبود بهره وری) و استفاده از توربین با هد خیلی پایین و توربین پیچ ارشمیدس به صورت پراکنده، پلتفرم تشخیص بیماری های عفونی بر پایه CRISPR و تیم‌های فناور مرکز نوآوری جغرافیا (G4) و همچنین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در بیست وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 1402 حضور یافت.


نظرات شما
آخرین اخبار