شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بورس

بورس در فروردین به کدام سمت می‌رود؟!

بورس در فروردین به کدام سمت می‌رود؟!
سال جدید را با بررسی شاخص کل به عنوان دماسنجی برای بازار سرمایه آغار می‌کنیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش اقتصاد آنلاین، بازار سرمایه با توجه به پتانسیل های بالا نسبت به سایر رقبای خود عقل افتاده و امید است در سال جاری این عقب ماندگی رو جبران کند. حال آنکه بورس در سال جدید می تواند متاثر از عوامل متعددی مانند وضعیت اقتصادی کلان کشور، شرایط بین‌المللی، سیاست‌های دولت، عملکرد شرکت‌ها و صنایع مختلف، و اصلاحات ساختاری، تغییرات در بودجه و رویدادهای غیرمنتظره مانند شیوع بیماری‌های ویروسی باشد.


مواردی دیگری مانندافزایش  نرخ دلار و نیما، فرمول پالایشی و پتروشیمی‌ها، نرخ تسعیر بانک ها، تحولات گروه خودرو و تجدید ارزیابی مهم‌ترین اتفاقاتی هستند که به بازار خط می‌دهند و  گروه های پالایشی و پتروشیمی ُ  بانکی و خودرویی و سرمایه گذاری های مربوطه می توانند به صورت چرخشی در این مقطع مورد توجه بازار باشند تا بازدهی 20 تا 40 درصدی در بازه میان مدت نصیب سهامداران شود.


از اردیبهشت ماه 1402 شاهد شروع ریزش بازار با تغییر فرمول نرخ خوراک بوده ایم و شاخص بازار از محدوده 2 میلیون و 550 هزار واحد شروع به اصلاح موج بی نمود. در این موج دوسناریو هست:


یک دیامتریک نزولی داشتیم که شاخص را به زیر کانال 2 میلیون واحد رسانید و این الگو را در قالب موج ا میدانیم.


سپس از کف نوسانات مثبت و منفی داشت و الگوی قطعی هنوز مشخص نیست.  حال میتوان دو سناریو برای ادامه بازار مد نظر داشت.


ای بی سی  تمام شده و اصلاح موج گذشته  ایکس موج باشد. حال شروع بخش دوم الگوی ترکیبی هست .


یا کل رشد رو به بالای بی ُ به صورت یک دیامتریک رخ دهد که در تصویر مشخص است. لذا هدف های مقاومتی مهم  2 میلیون 550 هزار و 2 میلیون 730 تا 910 هزار واحد باشد.


نظرات شما
آخرین اخبار