شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلامت

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
سلامت، درمان و بهداشت از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشد 36 درصدی اعتبارات بودجه‌ای بخش سلامت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: موضوع سلامت، درمان و بهداشت جزء اولویت‌های اصلی دولت برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری شاخص بازار، از سازمان برنامه و بودجه کشور، اولین نشست هم‌اندیشی با اعضای فرهنگستان علوم پزشکی کشور به ریاست «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور مرندی رئیس فرهنگستان، معاونان و اعضای فرهنگستان، همچنین معاونان و رؤسای امور و مشاوران سازمان برنامه بودجه برگزار شد.

منظور با اشاره به اینکه فرهنگستان علوم پزشکی گنجینه دانش و تجربه برای نظام سلامت و بهداشت است، اظهار کرد: اگر سه مسئله مهم برای کشور تعریف کنیم حتماً موضوع سلامت، درمان و بهداشت جزء این سه مسئله اول است و به همین جهت از دانش و تجربیات ارزشمند فرهنگستان علوم پزشکی در ترسیم نقشه راه سلامت کشور استفاده کافی و وافی خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد تحول‌آفرین دولت در بخش سلامت گفت: هدف ما در سازمان برنامه و بودجه این است بتوانیم در فرایندها، تخصیص بهتر منابع و هزینه‌ها که در حوزه سلامت و بهداشت صرف می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی به هدف اصابت کند و باعث رضایت مردم عزیزمان شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در مواقعی برخی کارهایی که انجام شده به نتیجه مطلوب منجر نشده؛ لذا در صدد هستیم، مسیر درست را با هم‌فکری و رهنمودهای فرهنگستان علوم پزشکی کشور برای ارتقای بهتر نظام سلامت و بهداشت کشور مدیریت کنیم.

منظور با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به‌ویژه نیروی انسانی افزود: سازمان برنامه ‌و بودجه به‌عنوان مرجع در نظام اجرا و تخصیص منابع بودجه‌ای این ظرفیت را دارد که در برنامه پنج‌ساله هفتم بسترهای لازم را برای دوره شکوفایی در بخش سلامت و درمان فراهم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه و فرهنگستان علوم پزشکی کشور تصریح کرد: در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، بهبود نظام سلامت، بهداشت و درمان و رضایت مردم در اولویت اصلی قرار گیرد.

منظور با اشاره به اینکه موضوع خروج متخصصین از کشور دغدغه مهم و مسئله جدی است، اظهار داشت: اعتبارات و تخصیص‌های ویژه برای بخش سلامت باید در نظر گرفت همچنین برای نگه داشت نیروهای متخصص کشور و تامین ارز و نحوه بازپرداخت برای تولید کنندگان دارو تدابیری اندیشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات بودجه‌ای بخش سلامت در دولت سیزدهم 36 درصد رشد کرده است.

در این دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی ضمن قدردانی از ابتکار عمل سازمان و رویکرد تعامل‌محور دولت به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و مقرر شد تا جلسات مستمر جهت افزایش تعاملات طرفین صورت پذیرد.


نظرات شما
آخرین اخبار