سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجلس

مصر وضعیت هشدار اعلام کرد

مصر وضعیت هشدار اعلام کرد
یک منبع امنیتی مصر در بامداد یکشنبه به خبرگزاری «قاهره ۲۴» گفت که پدافند هوایی مصر وضعیت آماده باش را در صفوف خود به حداکثر رسانده و یک گروه بحران برای نظارت بر اوضاع منطقه تشکیل شده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی قاهره 24 به نقل از یک منبع بلندپایه مصری نوشت: یک گروه بحران از همه نهادها و موسسات ذیربط به دقت تحولات اوضاع منطقه را دنبال می‌کند و گزارش‌های خود را به صورت شبانه روزی به رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی ارائه می‌دهد.

قاهره در بیانیه‌ای که شامگاه شنبه از سوی وزارت امور خارجه صادر شد، نگرانی عمیق خود را از آغاز حملات تهاجمی ایران به اراضی اشغالی و شاخص‌های تشدید خطرناک تنش بین 2 طرف در دوره اخیر ابراز کرد و خواستار در پیش گرفتن حداکثر خویشتنداری و دور نگه داشتن منطقه و مردم آن از عوامل بی‌ثباتی و تنش شد.

مصر ابراز عقیده کرد که تشدید تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی چیزی نیست جز نتیجه مستقیم آنچه قاهره بارها درباره خطرات گسترش درگیری در منطقه در نتیجه جنگ اشغالگران در نوار غزه هشدار داده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر تاکید شده که در تماس دائمی با همه طرف‌های ذی‌ربط است تا سعی کند اوضاع را مهار، تشدید تنش را متوقف کند و منطقه را از خطر سقوط به سمت چرخه خطرناک بی‌ثباتی و تهدید کردن منافع مردم آن در امان نگه دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از حمله موشکی و پهپادی شامگاه شنبه به سرزمین‌های اشغالی و انهدام اهداف نظامی مهم ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.


نظرات شما
آخرین اخبار