شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
فناوری

اتصال سازمان زمین‌شناسی به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

اتصال سازمان زمین‌شناسی به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند
طبق اعلام مدیرکل برنامه‌ریزی و فن‌آوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این سازمان به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش معدن نیوز -طبق اعلام مدیرکل برنامه‌ریزی و فن‌آوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این سازمان به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد.


رضا جدیدی مدیرکل برنامه‌ریزی و فن‌آوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: پنج خدمت شناسه‌دار و رسمی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور که مجوز آن از سامان امور اداری و استخدامی کشور دریافت شده، در شبکه ملی خدمات هوشمند دولت بارگذاری شد و متقاضیان می‌توانند این پنج خدمت را دریافت کنند.


وی با بیان این‌که همه این خدمات به صورت 100 درصد به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل است، افزود: پنج خدمت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور شامل خدمات زمین‌شناسی و پایش مخاطرات طبیعی از جمله فرونشست زمین، زمین‌لرزه، گرد و غبار، لغزش‌زمین، خدمات اکتشاف ذخایر معدنی، خدمات آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل نمونه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی، تحلیل و انتشار داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی به مردم و کسب و کارها و بازدید از موزه علوم زمین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باید به صورت الکترونیکی به مردم، دانشجویان و کسب و کارها ارائه شود.


از سوی دیگر، «هانیه محرمی» کارشناس فن‌آوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در ادامه تاکید کرد: در گذشته دانشجویان، کسب و کارها و شرکت‌ها که به نقشه‌های زمین‌شناسی نیاز داشتند، باید حضوری برای خرید اقدام می‌کردند.


وی با بیان این‌که با الکترونیکی شدن خدمات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در وقت و هزینه صرفه‌جویی شده، افزود: با الکترونیکی شدن خدمات این سازمان همه خدمات به صورت برخط قابل ارائه است.


شایان ذکر است؛ بر اساس قانون بودجه سال 1402، همه دستگاه‌های اجرایی ‌بایستی، همه خدمات خود را به‌صورت 100 درصد از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند، که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بر اساس اظهارات «جواد موحد» معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات تاکنون 80 درصد به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شده است.



نظرات شما
آخرین اخبار