شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک و بیمه

تحلیل «وبملت»

تحلیل «وبملت»
اخبار تحولات گروه بانکی این روزها برای سهامداران بیش از پیش مهم شده است. ورود نقدینگی به این گروه روز به روز بیشتر شده و امروز نیز شاهد صف خرید وبصادر و وتجارت بودیم. بانک ملت نیز امروز با هیجان کمتر حوالی ۲۳۰ تومان ۲.۴۵ مثبت قیمت خورد و مارکت سهم ۱۶۳۶ هزار میلیارد ریال است. بانک ملت که با سرمایه ثبتی جدید ۷۱ هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک بورسی بشمار می رود به هنگام صحبت از سود و زیان تسعیر دارایی‌های ارزی ، معمولا به عنوان تاثیرپذیرترین نماد بورسی شناخته می‌شود به علاوه اینکه پتانسیل تجدید ارزیابی را نیز دارد. در این گزارش تحلیلی به بررسی وضعیت نماد وبملت پرداختیم:
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش اقتصاد آنلاین، بانک ملت در عملکرد بهمن و 11 ماه سال جاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 4.6 و 54.3 هزار میلیارد تومانی شد.


"وبملت" در اخرین گزارش ماهانه که مربوط به بهمن است نشان دادکه در این مدت 11.6 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 6.9 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در یازدهمین ماه سال 1402 تراز عملیاتی مثبت 4.6 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد.


این بانک طی 11 ماه سال جاری نیز با کسب 119 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 64.7 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 54.3 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 43 و 50 درصد افزایش داشت.


تحلیل نموداری وبملت و شمارش امواج سهم با ارزندگی سهم تطابق دارد:


تحلیل «وبملت»



در الگوی صعودی بلند مدت هستیم. که پس از رشد قابل توجه A  اصلاح بیشتر زمانبر B اخیر کمتر از یک سال طول کشیده و به زودی تمام میشود.


یک موج صعودی موقت در این سناریو برای سهم داریم که می تواند از محدوده حمایتی 220 تا 250 تومان باشد و سپس با اصلاحی موقت که فرصت ورود خواهد بود شاهد اتمام موج B و شروع موحج صعودی C باشیم.



در این سناریو حمایت 217 حد ضرر است . هدف های 250-265 و سپس 315 و نهایتا 350 دنبال خواهد شد. .


به طور کلی بانک ملت ، تجارت و صادرات می تواند سه گزینه بانکی مورد بررسی برای سهامداران با دید میان مدت باشد.


نظرات شما
آخرین اخبار