شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ورزشی

درس‌های قطر به فوتبال ایران؛ شجاعت در کنار گذاشتن بازیکنان بزرگ و تصمیم‌گیری درست درباره کی‌روش

درس‌های قطر به فوتبال ایران؛ شجاعت در کنار گذاشتن بازیکنان بزرگ و تصمیم‌گیری درست درباره کی‌روش
فوتبال ایران حداقل از دو منظر می‌تواند قطر را سرمشق قرار دهد؛ کشوری که با دو قهرمانی پیاپی در جام ملت‌های آسیا حالا در آسیا، آقایی می‌کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال قطر شنبه شب با غلبه بر اردن در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، جام قهرمانی رقابت‌ها را در خانه خود بالای سر برد و از عنوان قهرمانی سال 2019 دفاع کرد. «العنابی» در این رقابت‌ها عملکردی کم‌نوسان از خود نشان داد و کارهایی در این مدت کرد که می‌تواند سرمشقی برای سکان‌داران فوتبال ایران باشد.

جام ملت‌های آسیا| تکمیل معجزه لوپس با قهرمانی دوباره قطر

در سال گذشته بارها از اهالی فوتبال شنیدیم که اکنون «نسل طلایی» را در تیم ملی ایران داریم و همین نفرات لزوماً باید در جام ملت‌های آسیا به میدان بروند. در همین وضعیت بود که 65 درصد از تیم ملی کشورمان که حضور در دوره گذشته مهم‌ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا را تجربه کردند، در مسابقات امسال نیز حضور داشتند.

اگر قطری‌ها نیز همین تفکر را داشتند، باید از تیم ملی قطر مدل 2019 که بزرگترین افتخار فوتبال این کشور را به ارمغان آورد، محافظت می‌کردند و به همان تیم در مسابقات امسال میدان می‌دادند. با این وجود تنها 11 نفر از جمع 26 بازیکن قطر در جام ملت‌های آسیا 2023، پنج سال پیش طعم قهرمانی رقابت‌ها را چشیده‌اند.

جوایز برترین‌های جام ملت‌های آسیا به قطری‌ها رسید

سعد الشیب در خط دروازه، پدرو میگل، طارق سلمان، بوعلام خوخی و بسام الراوی از خط دفاع، احمد فتحی، عبدالعزیز حاتم و حسن الهیدوس از خط هافبک و احمد علاء، اکرم عفیف و المعز علی، مهاجمانی هستند که پنج سال پیش نیز جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را بالای سر برده‌اند. مربیان تیم ملی قطر در این مدت از کنار بازیکنانی چون کریم بوضیاف، عبدالکریم حسن، عاصم مادیبو و علی عفیف گذشتند تا تیمی در حد قهرمانی مجدد بسازند.
فدراسیون فوتبال قطر , تیم ملی فوتبال قطر , تیم ملی فوتبال ایران , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , 

این مسئله را می‌توان از شجاعت عوامل تیم ملی و فدراسیون فوتبال قطر دانست که به نام‌های بزرگ بسنده نکردند و بازیکنانی را به تیم ملی آوردند که گره را در لحظات حیاتی باز کنند.

موضوع دیگری هم که می‌توان آن را ناشی از شجاعت مقامات فدراسیون قطر دانست، برکناری کارلوس کی‌روش بود. اعتراض بازیکنان قطر نسبت به عملکرد سرمربی سابق ایران و بی‌توجهی مرد پرتغالی نسبت به ساختارهای تمرینی و پزشکی قطر، پایان همکاری وی با قهرمان آسیا را رقم زد.


نظرات شما
آخرین اخبار