شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجلس

ادعای افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی سقف بودجه توسط مجلس غیرکارشناسی است

ادعای افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی سقف بودجه توسط مجلس غیرکارشناسی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به انتقاد دولت از افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی مصارف بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس گفت: در برخی موارد، به دولت اختیار داده شده است تا در یک سقفی هزینه را انجام دهد و عدد ثابتی در نظر گرفته نشده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبر شاخص بازار، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص زمان بررسی جزئیات بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اصلاح آیین‌نامه، مقرر شد تا بودجه در دو مرحله به مجلس ارسال شود.

وی با بیان اینکه براین اساس مرحله اول که احکام بود در مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان رفت، گفت: شورای نگهبان پس از بررسی ایرادات را به مجلس ارسال خواهد کرد. پس از طی این مرحله و رفع ایرادات مورد نظر شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، اقلام بودجه براساس احکام بررسی خواهد شد.

اختلاف نظراتی در خصوص سقف بودجه وجود داشت. در همین رابطه دولت نیز نظرات خود را به شورای نگهبان منعکس خواهد کرد و مواردی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد در مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.

بررسی جزئیات بودجه پس از انتخابات مجلس

این عضو  کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مقرر شده است که مجلس در روزهای 23 و 24 بهمن ماه ایرادات مورد نظر شورای نگهبان را انجام دهد، گفت: بررسی اقلام بودجه به پس از انتخابات مجلس موکول خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت معتقد است که  نسبت به سقف بودجه تکالیف مالایطاقی در نظر گرفته شده است و اگر نظر دولت مورد موافقت شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت قرار بگیرد، ایراد خواهند گرفت و این موارد مجدد به مجلس بازخواهد گشت


نظرات شما
آخرین اخبار