دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
طلا و ارز

مردم چقدر اسکناس و سکه دارند؟

مردم چقدر اسکناس و سکه دارند؟
طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، تا پایان مردادماه سال جاری معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌ها در اختیار مردم است.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، تا پایان مردادماه سالجاری، 83 هزار و 600 میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل 16.5 درصد رشد دارد و نسبت به پایان سال گذشته نیز 2.6 درصد افزایش یافته است.

 از 83 هزار و 600 میلیارد اسکناس و مسکوک موجود شبکه بانکی 72 هزار و 600 میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 22.5 درصد رشد داشته و نسبت به پایان سال گذشته با 1.1 درصد کاهش مواجه شده است. 

بر این اساس، معادل 9300 میلیارد تومان نیز از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.5 درصد  کاهش داشته و در مقایسه با پایان سال گذشته معادل 37.9 درصد افزایش یافته است.


 اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به بیش از 1600 میلیارد تومان می‌رسد که افزایش 400 میلیاردی نسبت به پایان سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.


نظرات شما
آخرین اخبار