شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
بانک و بیمه

افزایش ۳۰ درصدی ریل در تنها مجتمع تولیدکننده ریل در غرب اسیا

افزایش ۳۰ درصدی ریل در تنها مجتمع تولیدکننده ریل در غرب اسیا
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیاست و تامین ریل کلیه پروژه‎های ریلی کشور از جمله خطوط آهن بین شهری و متروی کلان شهرها توسط ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری شاخص بازار ، مجتمع ذوب آهن اصفهان، به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران صنعت فولاد ساختمانی در تولید میلگرد و ریل در ایران شناخته شده است. ذوب آهن اصفهان نقشی محوری در توسعه صنعت فولاد ایران دارد و عنوان معتبر «مادر صنعت فولاد ایران» را به خود اختصاص داده است. عملیات گسترده و اهمیت استراتژیک آن، آن را به سنگ بنای چشم انداز صنعتی کشور تبدیل کرده است.
مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان چشم‌انداز این شرکت از برنامه‌های ذوب‌آهن برای افزایش مشارکت مردم در تولیدات این شرکت گفت.

برای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم چه اقدامات در این شرکت صورت گرفته است؟

کوهی: مقام معظم رهبری به خوبی در سالیان اخیر بر تولید و رشد اقتصادی تاکید دارند و نامگذاری امسال نیز با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسؤولیت مهمی بر دوش واحدهای صنعتی می‌گذارد. ذوب‌آهن اصفهان با وجود مشکلات مختلف در تولید محصولات استراتژیک و صنعتی همانند ریل، تیرآهن بال پهن، آرک معدن موفق عمل کرده که این امر به ویژه در تامین ریل مورد نیاز پروژه‌های راه‌آهن بین‌شهری و متروی کلان شهرها نمایان است. در سال جاری با بررسی دقیق مشکلات سال گذشته و انجام اقدامات اصلاحی در خط تولید با تمام توان در راستای جهش تولید و همچنین افزایش تنوع محصولات اقدام می‌کنیم.خوشبختانه در ابتدای سال در بخش‌های مختلف از جمله فولادسازی و کوره بلند با اقدامات سریع و مهم، ضمن افزایش تولید، برای اصلاح نورم مصارف اولیه از طریق کاهش مصرف کک نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده و همزمان تعمیر و نگهداری نیز برای تداوم و افزایش تولید در حال انجام است.در خصوص مشارکت مردم، بهترین فعالیتی که صنایع می‌توانند انجام دهند، توسعه مشارکت و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است که آثار بسیاری برای صنعت دارد. ذوب آهن اصفهان از سال گذشته بدون اطلاع از شعار امسال، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را توسعه داده که در این زمینه از طریق تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای اجرای پروژه‌های مهم و حل مشکلات خط تولید از جمله برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی، شرکت‌های دانش بنیان بکار گرفته شده‌اند. در این راستا، ارتباط با مراکز دانشگاهی نیز موثر است، در سال گذشته تفاهم نامه خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد که نتایج و خروجی آن به مرور اطلاع‌رسانی می‌شود.


نظرات شما
آخرین اخبار