دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجتماعی

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به پایان رسید/ حمله تلافی‌جویانه در راه است؟

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به پایان رسید/ حمله تلافی‌جویانه در راه است؟
جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون تصمیم‌گیری درباره اینکه اسرائیل چگونه می‌خواهد به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ دهد، به پایان رسید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک مقام اسرائیلی گفت جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه پایان یافت، بدون اینکه تصمیمی درباره چگونگی پاسخ اسرائیل به حمله تلافی‌جویانه ایران اتخاذ شود.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از این مقام صهیونیست نوشته «کابینه جنگ مصمم به پاسخ است اما هنوز درباره زمان و گستره آن تصمیم نگرفته است».

این مقام گفته این وظیفه به ارتش رژیم صهیونیستی محول شده تا گزینه‌های بیشتری را برای یک پاسخ ارائه دهد.

یک مقام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم به خبرنگاران گفت یک مقام اسرائیلی به اطلاع ایالت متحده رسانده که که تل‌آویو به دنبال تشدید تنش قابل توجه با ایران نیست.

این مقام ارشد دولت بایدن گفت: «من فکر می‌کنم اسرائیل برای ما روشن کرده که که آن‌ها به دنبال تشدید تنش قابل‌ توجه با ایران نیستند. این چیزی نیست که آن‌ها به دنبال آن باشند. آن‌ها به‌دنبال محافظت از خود و دفاع از خود هستند».

پیشتر، روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره نوع پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله شب گذشته سپاه پاسداران به اراضی اشغالی، نوشته بود: «انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل یک حرکت نظامی در داخل ایران باشد چرا که آمریکا، تل‌آویو را برای ممانعت از کشیده شدن به جنگ منطقه‌ای تحت فشار قرار داده است».

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز به نقل از 2 مقام صهیونیستی نوشت حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه جنگ پیشنهاد کرده بودند، پس از گفت‌وگوی تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در روز شنبه کنار گذاشته شده است.


نظرات شما
آخرین اخبار