پایگاه خبری شاخص بازار: مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در پاسخ به ضرورت تغییر رویکرد صنعت به سمت محصولات ویژه گفت: تمرکز بر محصولات ویژه و با ارزش افزوده بالا یکی از شش جهتگیری استراتژیک گروه فولاد مبارکه است، ما سالهاست که تصمیم گرفتهایم از تولید محصولات ساختمانی که دیگران نیز میتوانند تولید کنند فاصله بگیریم و به سمت فولادهای ویژه و با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
🔹وی ادامه داد: سالانه 10 تا 15 گرید جدید هدفگذاری کردهایم و طبق گزارشی که از آقای سلیمی دریافت کردم، فقط در شش ماه نخست امسال حدود 10 گرید جدید تولید کردهایم. نمونههایی از گریدهای جدید تولیدی، گریدهای API ویژه صنعت نفت و فولادهای خاص خودروسازی فراهم میکنیم.
🔹زرندی با اشاره به تجربه جهانی گفت: تیسنکروپ از نظر تناژ مشابه فولاد مبارکه است؛ اما جزو 7 شرکت برتر دنیا محسوب میشود، چون فولادهای خاص تولید میکند. ما نیز باید همین مسیر را طی کنیم.
🔹وی اعلام کرد که نقشه راه پنجساله تکنولوژی شرکت بر سه محور اصلی فولاد سبز، فولادهای با ارزش افزوده بالا و تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است.
🔹زرندی خاطرنشان کرد: با هر دانشگاه و مرکز علمی کشور قرارداد مشخصی تعریف کردهایم. حتی در خارج از کشور نیز برای دسترسی به تکنولوژی سرمایهگذاری کردهایم.
🔹وی با بیان اینکه در ساختار معاونت بهرهبرداری، دفتر ویژهای برای طراحی فولادهای با ارزش افزوده بالا تشکیل دادهایم، تصریح کرد: به فولاد سبا نیز مأموریت جدی دادهایم تا روی گریدهای خاص سرمایهگذاری کند. همین استقلال فولاد سبا در راستای همین هدف بوده است.
🔹مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: همانگونه که ورق فولاد مبارکه روزی انقلاب بزرگی در صنعت کشور ایجاد کرد، اکنون نیز معتقدیم آینده شرکت در تولید فولادهای خاص، فولاد سبز، محصولات فوقپیشرفته و تکنولوژیهای نوین خواهد بود. این مأموریت ماست و با قدرت آن را پیش خواهیم برد.