پایگاه خبری شاخص بازار: بیامدبلیو آلمان، الجی کره، اشنایدر آلمان، هیتاچی ژاپن و P&G آمریکا با این فناوریها به سطحی رسیدهاند که آن را «دوقلوی دیجیتال» مینامند: نسخهای مجازی از هر محصول یا فرایند، که قبل از تولد واقعیاش آزمایش، اصلاح و کامل میشود.
نتیجه روشن است: کاهش خطاهای کیفی، نزدیک شدن هزینه انبار به صفر، کوتاه شدن زمان ورود محصول به بازار، و جهشی در رضایت مشتری. در این مسیر، فهم بنگاهها از نیاز مصرفکننده عمیقتر از همیشه شده است.
این مقدمهای است بر پرونده «دوقلوی دیجیتال» در شماره 40 ماهنامه کارخانه؛ روایتی تحلیلی از آیندهای که همین امروز در صنعت جهانی شکل گرفته است.