يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد کلان

آغاز پذیره نویسی «پتروآبان» / صندوقی با بازدهی دلاری!

آغاز پذیره نویسی «پتروآبان» / صندوقی با بازدهی دلاری!
مدیر صندوق پترو آبان از تفاوت این صندوق با سایر صندوق‌های بخشی پتروشیمی سخن به میان آورد و گفت: حداقل بازدهی دلاری ۱۵ درصدی که عمدتا ناشی از dps شرکت‌ها و جلسات تحلیلی با سرمایه‌گذاران این صندوق در پایان هر ماه، از عمده تفاوت پتروآبان با سایر صندوق‌ها است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، پذیره‌نویسی صندوق بخشی پتروشیمی «پترو آبان» از امروز هفتم بهمن‌ماه آغاز شده و به مدت 3 روز یعنی تا 10 بهمن ادامه خواهد یافت. قوانین این صندوق مانند سایرین است. یعنی صندوق بخشی پتروشیمی مجاز به خرید حداقل 70 درصد سهام خود در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

الهام مرادی مدیرعامل شرکت سبدگردان آبان در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی پتروآبان گفت: این صندوق قابل معامله در فرابورس بوده و ارزش هر واحد در پذیره‌نویسی 10 هزار ریال است که پس از آن بر اساس NAV قیمت‌گذاری خواهد شد. همچنین صندوق بازارگردانی هوشمند آبان نیز بازارگردانی پترو آبان را برعهده دارد که ریسک نقدشوندگی را کاهش می‌دهد.

در بخش دیگری از نشست محمد نور بخش معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آبان و مدیر صندوق پترو آبان ادامه داد: قرار است سهامی در این صندوق وارد شود که بتواند بازدهی دلاری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. ریسک‌های صنعت پتروشیمی مثل قطعی گاز نیز در این صندوق کاملا در نظر گرفته شده است؛ ضمن آنکه راهکارهایی نیز برای کمبود و ناترازی احتمالی گاز در صنعت پتروشیمی در نظر داریم.

وی افزود: پایان هر ماه علاوه بر انتشار گزارش ماهانه، یک نشست تحلیلی با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت و چرایی خرید و فروش‌های صندوق را طی دوره یک ماه به اشتراک می‌گذاریم. طبیعتا علاوه بر جنبه آموزشی، تبادل نظر می‌تواند کیفیت خرید را ارتقا داده و همچنین اعتماد سهامداران به این صندوق بیش از سیر رقبا می‌شود.


نظرات شما
آخرین اخبار