پایگاه خبری شاخص بازار: به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، محمدرضا توشه، سرپرست کارگاه آمادهسازی و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان با بیان این مطلب، افزود: کریدور شمال به جنوب کشور به طول بیش از 1500 کیلومتر از طریق ریلی و جادهای برقرار است و حملونقل ریلی یکی از ایمنترین، پایدارترین و کمهزینهترین روشهای حمل مواد در زنجیره تأمین کارخانههای تولیدی در کشور محسوب میشود.
• اعلام آمادگی فولاد گیلان برای تهیه و جابهجایی محصول از طریق حمل ریلی
وی افزود: شرکتهای فولادی همچون فولاد هرمزگان که میتوانند از مزیت حمل ریلی استفاده کنند، طبعیتاً تأثیر مثبت این امر را در قیمت تمامشده محصول و کاهش هزینهها خواهند دید. در این میان یکی از مصرفکنندگان تختال فولاد هرمزگان، یعنی فولاد گیلان که به شبکه حمل ریلی دسترسی دارد، آمادگی خود را برای تهیه محصول و جابهجایی آن از طریق حمل ریلی اعلام کرده است.
توشه افزود: در این خصوص نمایندگان شرکت فولاد گیلان در بندرعباس حاضر شدند تا فعالیتهای انجامشده در فولاد هرمزگان را بهعنوان یک شرکت پیشرو در امر حملونقل ریلی از نزدیک ملاحظه کنند و از این ظرفیت برای انتقال تمامی محصولات خریداریشده از فولاد هرمزگان به فولاد گیلان بهصورت ریلی بهره ببرند.
به گفته سرپرست کارگاه آمادهسازی و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان، ازآنجاکه زنجیره تولید ورق فولادی به نحوی است که فولاد گیلان مصرفکننده تختال به شمار میرود و از ابتدای راهاندازی، مشتری محصولات باکیفیت فولاد هرمزگان بوده است، میتوان آن را در زمره مشتریان وفادار فولاد هرمزگان تلقی کرد.
وی با اشاره به وجود اسکله شهید رجایی بهعنوان بزرگترین اسکله کانتینری کشور در مجاورت فولاد هرمزگان تصریح کرد: خطوط ریلی گسترده جهت دسترسی به خط ریلی شمال-جنوب و حضور شرکتهای حمل ریلی متعدد و موردتأیید راهآهن جمهوری اسلامی در بندرعباس از دیگر مزایای فولاد هرمزگان است که خریداران محصولات را بر آن داشته است تا حجم عمده ترافیک انتقال محصولات را از جاده به ریل منتقل کنند.
سرپرست کارگاه آمادهسازی و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان تأکید کرد: از ابتدای سال 1404 با دستور مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مبنی بر ایجاد شرایط بارگیری ریلی در شرکت و بهرهبرداری از ظرفیت موجود جهت ارائه خدمات به مشتریان فولاد هرمزگان، اقدامات مناسبی در زمینه راهاندازی مجدد باسکول ریلی، اصلاحات در محوطه شانتینگیارد، تعمیرات سوزنها و خط ریلی به همت مدیریت خدمات پشتیبانی انجام شد و به بهرهبرداری رسید.
• تحقق بیشترین حجم بارگیری ریلی از ابتدای راهاندازی کارخانه تا کنون
توشه اضافه کرد: مدیریت برنامهریزی حمل نیز هماهنگیهای لازم با مشتریان، شرکتهای حملونقل ریلی و راهآهن جمهوری اسلامی را در بالاترین سطح و بهصورت پیگیرانه انجام داده و مدیریت فولادسازی نیز از تمامی ظرفیتهای موجود در خصوص تولید محصولات باکیفیت، انبارش بهموقع و هدفمند محصولات، تجهیز و آمادهبهکار کردن مکانیسمهای بارگیری موجود و فعال کردن بیشازپیش پیمانکاران استفاده کرده و به این ترتیب، بیشترین حجم بارگیری ریلی از ابتدای راهاندازی کارخانه تاکنون محقق شده است.
• جهتگیری مناسب مدیریت فولاد هرمزگان در جهت ارائه خدمات ریلی به مشتریان
وی در پایان بیان کرد: مشتریان وفادار، ستون فقرات هر کسبوکار موفقی به شمار میآیند. این در حالی است که جهتگیری بجا و مناسب مدیریت فولاد هرمزگان بهمنظور ارائه خدمات ریلی به مشتریان، بهموقع اتخاذ شده و با جدیت از سوی سرپرست معاونت بهرهبرداری دنبال میشود. امید است با ادامه روند پیشرو تا پایان سال جاری، تمامی نیاز خط تولید فولاد گیلان از طریق ریلی از فولاد هرمزگان تأمین و به آن شرکت منتقل شود.