جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولید و تجارت

در حاشیه اولین روز ششمین نمایشگاه توانمند‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

در حاشیه اولین روز ششمین نمایشگاه توانمند‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
نشست خبری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان در نشست خبری که با حضور فعالان رسانه عرصه صعنت فولاد، در غرفه فولاد خوزستان برگزار شد، از مزیت‌های رقابتی این شرکت نسبت به سایر رقبا سخن گفت و اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تُن شمش فولادی بیلت، بلوم و اسلب را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارخانه، دسترسی به آب‌های آزاد (مزیت صادراتی)، دسترسی به حامل‌های انرژی، حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل دریایی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی متخصص است. محصولات این شرکت از ابتدا طراحی بر پایه صادرات  تولید می‌شد. 

رئیس هیات‌مدیره فولاد در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران در مورد ویژگی‌های محصولات این شرکت و اقبال جهانی گفت:  فعالیت مستمر در بازار بین‌المللی مستلزم‌ تولید محصول باکیفیت و با توجه به نیاز مشتری است. از طرفی تحویل به موقع و عمل به تعهدات در زمان عقد قرارداد، باعث می‌شود، مشتری همواره در کنارتان باشد. صادرات ارتباط دائمی تولید کننده و یا صادر‌کننده با مصرف کننده یا خریداران بین المللی از طریق ارائه کالا و خدمات قابل رقابت است. علاوه بر تولید محصول باکیفیت و بر اساس‌ سفارش مشتری، فرآیند سفارش تا تحویل محصول در شرکت فولاد خوزستان به صورت یکپارچه از سوی کارشناسان این مجموعه رصد می‌شود.

طاهری در پاسخ به سوال دیگری تحلیل نیاز بازار با در نظر گرفتن بازه‌های زمانی را یکی از فاکتورهای موفقیت‌های مجموعه فولاد خوزستان دانست و افزود: پیش‌بینی‌ صحیح بازار و رصد نیاز مشتری در کنار درک جو قالب، مواردی هستند که مشتریان را به سوی فولاد خوزستان سوق می‌دهد. شناسایی الزامات قانونی برای صادرات و ورود به بازار بین‌الملل، شناسایی و شناساندن خود به محیط بازار، توجه جدی به آموزش نیروی انسانی متخصص، شناسایی انتظارات مشتریان از نظر نوع محصول، قیمت، کیفیت، تحویل به موقع، افتتاح حساب‌های ارزی در بانک‌های داخلی و بین‌المللی، ارائه روش‌های متنوع پرداخت به مشتریان، انعقاد قراردادهای کوتاه مدت و بلند مدت با مشتریان و واسطه‌های معتبر بین‌المللی موارد دیگری هستند که فولاد خوزستان را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

رئیس هیات‌مدیره صادرات شمش فولاد خوزستان به 28 نقطه جهان را نطقه عطف دانست و در ادامه گفت: تا به امروز محصولات فولادی به بیست و هشت کشور جهان و با گستره‌ی 5 قاره صادر می‌شود. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه و کشورهای شرق اروپا، آمریکا مرکزی، مقصد محصولات این شرکت هستند. برنامه صادراتی که از سال گذشته در نظر گرفته شده، گسترش بازارهای صادراتی و شناسایی مشتریان جدید است. 

طاهری در پایان از راه‌اندازی کارخانه زمزم سه و نقش جدید مجموعه فولاد خوزستان در بازیگردانی آهن اسفنجی کشور خبر داد و افزود: توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات راهبردی است که همواره در فولاد خوزستان مورد توجه قرار دارد. آهن اسفنجی یکی از محصولات راهبردی زنجیره فولاد است. کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با فناوری ایرانی و تکیه بر توان داخلی سال گذشته به بهره‌برداری رسید. محصول این کارخانه با خلوص 93 درصد، در کیفیت جهانی تولید می‌شود. حجم تولید کارخانه زمزم سه به مقداری است که علاوه بر تامین نیاز شرکت فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های داخلی، قابلیت صادرات را دارد. با تولید کارخانه زمزم سه، ایران و فولاد خوزستان در میان بازیگران تاثیرگذار بازار آهن اسفنجی جای می‌گیرد و به نوعی در میان  تعیین‌کنندگان قیمت و نیاز بازار جای می‌گیرد.


نظرات شما
آخرین اخبار