دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
انرژی

تنش های خاورمیانه نفت را گران کرد

تنش های خاورمیانه نفت را گران کرد
قیمت نفت پس از رشد یک دلاری در روز گذشته، در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و نگرانی سرمایه گذاران از متاثر شدن عرضه این منطقه، افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 5 سنت افزایش، به 90 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 4 سنت افزایش، به 86 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز گذشته پس از کشته شدن سه پسر رهبر حماس در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه که نگرانیها نسبت به توقف مذاکرات آتش بس میان دو طرف را برانگیخت، بیش از یک دلار افزایش یافتند. رژیم صهیونیستی و حماس دور جدیدی از مذاکرات را در جنگ شش ماهه غزه آغاز کرده اند اما در این مذاکرات، هنوز توافقی حاصل نشده است.


ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: قیمتها به تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه حساس مانده اند و فعالان بازار در صورت طولانی تر شدن جنگ، احتمال مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را می دهند. این وضعیت، ریسک گریزی بازار را که شب گذشته، انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در ژوئن را تغییر داد، جبران کرد.

نرخ بهره بالاتر، رشد اقتصادی را ضعیف کرده و تقاضا برای نفت را سرکوب می کند. گزارش فدرال رزرو نشان داد مقامات بانک مرکزی آمریکا نگران هستند که پیشرفت حاصل شده برای کنترل تورم، ممکن است متوقف شود و سیاست انقباضی برای مدت طولانی تری ضروری است تا تورم را در بزرگترین اقتصاد جهان، مهار کند. سرمایه گذاران اکنون سپتامبر را زمان احتمالی آغاز سیکل کاهش نرخ بهره در آمریکا می دانند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله گران نفت منتظر انتشار گزارش ماهانه اوپک و آژانس بین المللی انرژی هستند.


نظرات شما
آخرین اخبار