سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولید و تجارت

۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در هرمزگان وصول شد

۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در هرمزگان وصول شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در این استان وصول شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از دنیای معدن، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بیش از 616 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن هرمزگان نیز در سال گذشته وصول شده است.

وی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اولویت هایی در سال جاری برای حوزه معدن هرمزگان درنظر گرفته و به صورت عملیاتی و کاربردی، پیگیری می کند که مهم ترین اولویت های این سازمان، فعال سازی معادن راکد در سطح استان، تلاش برای رشد تولید معادن، وصول حقوق دولتی معادن در سال جاری و همچنین حقوق معوق سال های گذشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: برگزاری مستمر مزایده معادن و تعیین تکلیف معادن کوچک نیز از دیگر برنامه ها و اولویت های کاری این سازمان در سال جاری است.

قاسمی ادامه داد: معادن هرمزگان که از مرکز گرفته تا شرق و غرب استان گسترده شده است، با انجام کار مطالعه، شناسایی و احصای ظرفیت ها و پهنه های معدنی جدید و فرآوری بهینه موادمعدنی که در حال انجام است، می تواند بهره وری خوبی برای آبادانی این منطقه داشته باشد و در این راستا دولت سیزدهم نیز با همه توان در خدمت مردم است.

استان هرمزگان دارای 21 نوع ماده معدنی و 300 معدن فعال با احتساب معادن حوزه شن و ماسه رودخانه ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات موادمعدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می روند.


نظرات شما
آخرین اخبار