پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳
انرژی

سدهای تهران همچنان تشنه‌اند

سدهای تهران همچنان تشنه‌اند
بر اساس آخرین آمار، مخازن سدهای پنج‌گانه تهران با کسری ۸۵ میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته روبه رو شده‌اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، میزان حجم کل مخازن سدهای استان تهران در حال حاضر 225 میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته 310 میلیون متر مکعب بوده است.

آب ورودی به سدهای تهران در سال آبی جاری با کاهش 21 درصدی روبرو بوده است، هم اکنون  حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر حدود 19 میلیون مترمکعب است که این میزان در روز مشابه سال گذشته 35 میلیون مترمکعب بوده؛ همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از178میلیون مترمکعب سال گذشته به 140میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته 11.3 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی 11.1میلیون مترمکعبی فعلی، 0.2 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد و حجم آب سد ماملو نیز از 68 میلیون مترمکعب سال گذشته، به 44 میلیون مترمکعب رسیده واین درحالیست که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با 6میلیون متر مکعب کاهش به 11 میلیون مترمکعب رسیده است.

 میزان بارش‌ها نیز از ابتدای سال آبی تاکنون 103.5 میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته  117.7میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن 12.1درصد و نسبت به بلندمدت 28.9 درصد کاهش یافته است.


نظرات شما
آخرین اخبار