شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولید و تجارت

چتر مسئولیت اجتماعی صنایع در سال ۱۴۰۲؛

چتر مسئولیت اجتماعی صنایع در سال ۱۴۰۲؛
تعهد فولاد مبارکه برای تحویل محیط زیست سالم به آیندگان
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، مدیریت مجموعه فولاد مبارکه یکی از ماموریت‌های اصلی خود را، نزدیک شدن به صنعت سبز دانسته و همواره در تلاش است تا در راستای این هدف، اقدامات موثری در حوزه‌های زیست‌محیطی داشته باشد و هم‌اکنون نتیجه این تلاش‌ها در رنکینگ این مجموعه و الگوبرداری از اقدامات آن به ویژه در حوزه هوای پاک قابل مشاهده است.


به گزارش خبرنگار ایراسین، امروزه جوامع نیازمند صنایعی هستند که علاوه بر اشتغال‌آفرینی و تولید، از محیط‌زیست هم محافظت کنند. انجام فرایندهای تولید و کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند نقش بسزایی در بهبود فرایندهای زیست‌محیطی کل کشور داشته باشد، همچنین با توجه به وجود آلودگی هوا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل موجود در کشور، اقدامات صنایع مهم در حوزه آلودگی هوا تأثیر بسزایی در جامعه و حفظ سلامت آن خواهد داشت. شایان ذکر است که پایگاه خبری ایراسین اقدام به معرفی و تشریح فعالیت‌های صنایع در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی کرده است که طی سلسله گزارش‌هایی به آن می‌پردازد.


در این میان شرکت فولاد مبارکه یکی از صنایع بزرگ و تأثیرگذار در کشور و اصفهان است که از ابتدای راه‌اندازی آن برای اجرای هر پروژه، ابعاد محیط‌زیستی را نیز مدنظر داشته و به دلیل سرمایه‌گذاری‌های متعدد برای حفظ محیط‌زیست، هزینه‌های بسیاری را نسبت به حد معمول برای اجرای پروژه‌های خود متحمل شده است. این شرکت همواره با استفاده از فناوری‌های نوین و با نگاه به آینده به دنبال حفظ محیط‌زیست با بالاترین استانداردها بوده است. اقدامات فولاد مبارکه برای بهبود وضع هوا و اثرگذاری مثبت در این حوزه مثال‌زدنی بوده و بر اساس مطالعه انجام شده اخیر، سهم فولاد مبارکه در آلودگی (ذرات معلق (PM 2.5)) هوای اصفهان، کمتر از 1 درصد است.


فولاد مبارکه، متعهد به حفاظت از محیط‌زیست برای آیندگان


مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه در خصوص اقدامات این مجموعه و اجرای برنامه 5 ساله حفاظت از محیط‌زیست در این شرکت می‌گوید: فولاد مبارکه با انتخاب تکنولوژی احیای مستقیم میدرکس برای تولید آهن اسفنجی و کوره قوس الکتریکی برای فولاد مذاب نشان داد که به موضوع محیط‌زیست اهتمام دارد. فولاد مبارکه به تعهد حفاظت از محیط‌زیست برای آیندگان و جامعه پایبند است و همواره برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای، استانداردهای حفاظت از محیط‌زیست را به‌تمامی پیمانکاران ابلاغ می‌کند.


وی ادامه می‌دهد: این شرکت با رعایت تمام استانداردهایی که توسط سازمان محیط‌زیست ابلاغ شده است، سرمایه‌گذاری‌های عظیم در زمینه‌های هوا، آب و خاک انجام داده و حتی در این زمینه بهتر از استانداردهای ملی عمل کرده است. گواه این ادعا ایجاد 3 ایستگاه هواشناسی داخل مجموعه فولاد مبارکه است که تعداد روزهای پاک و سالم داخل کارخانه و اطراف را پایش کرده و اطلاعات آن در سایت سازمان هواشناسی قابل‌مشاهده است.


حسین مدرسی‌فر با بیان اینکه کانون‌های آلودگی هوا در کارخانه فولاد مبارکه شناسایی شده است، عنوان می‌کند: آلایندگی ناشی از این کانون‌ها با استفاده از تحقیقات و مطالعات، به بهترین شکل ممکن کنترل می‌شود. همچنین در مکان‌های غیرقابل‌کنترل، غبارگیر نصب شده و عملیات سندبلاست انجام می‌شود. همچنین دو کارگاه برای عملیات سند بلاست ایمن و ایزوله در نظر گرفته شده است که با این روش‌ها هیچ گردوغباری به هوا وارد نمی‌شود.


وی اضافه می‌کند: سیستم‌های مختلف تصفیه و جمع‌آوری گردوغبار با صرف هزینه‌ای نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان در شرکت فولاد مبارکه برای کنترل آلودگی هوا نصب و راه‌اندازی شده‌اند. نصب دستگاه‌های آنلاین پایش کیفی هوا، دستگاه‌های آنلاین اندازه‌گیری بر روی دودکش‌ها، نصب سیستم اسکادای برای مدیریت دیتاها و اندازه‌گیری و پایش دوره‌ای ازجمله موارد انجام شده در راستای کنترل آلودگی هوا در شرکت فولاد مبارکه بوده است.


نظرات شما
آخرین اخبار