يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک و بیمه

در ادامه سفر مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان گلستان انجام شد:

بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی رامیان و کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی علی‌آباد

بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی رامیان و کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی علی‌آباد
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به‌مناسبت هفته دولت و در سفری به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران این وزارتخانه به استان گلستان سفر کرده؛ از درمانگاه و شعبه تأمین‌اجتماعی رامیان و نیز زمین خریداری‌شده برای ساخت درمانگاه در این شهرستان بازدید کرد و عازم علی‌آباد کتول شد.
  بزرگنمايي:

به‌گزارش شاخص بازار به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در پایان بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی این سازمان در رامیان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تجلیل از مردم صبور و با فرهنگ این خطه، گفت: این سفر، دومین سفر ما به استان گلستان و این شهرستان است و در سفر قبلی به مردم و بیمه‌شدگان این شهر قول داده بودیم که مشکل تأمین زمین برای ساخت درمانگاه را به سرعت حل کنیم که خوشبختانه به این وعده عمل شد و زمینی به مساحت 2400 متر مربع در یکی از مناطق خوب این شهرستان برای ساخت درمانگاه تأمین‌اجتماعی خریداری شد.
وی افزود: خدمات درمان، یکی از خدمات اصلی و مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است و خدمات درمانی مستقیم سازمان در مراکز ملکی این سازمان، از خدماتی است که هم مورد مطالبه مردم و بیمه‌شدگان است و هم نقش عمده‌ای در جلب رضایت مخاطبان از مجموعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی دارد.
موسوی همچنین گفت: با همراهی و همکاری مسئولان محلی، عملیات آماده‌سازی زمین و طراحی نقشه، کلنگ‌زنی و احداث این درمانگاه به سرعت انجام خواهد شد و با انتقال درمانگاه فعلی که در یک مکان استیجاری در حال فعالیت است به این ساختمان، امیدواریم خدمات درمانی را با کیفیت مناسب‌تری به بیمه‌شدگان منطقه ارائه دهیم.
براساس این گزارش در ادامه این سفر، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و هیئت همراه وارد شهرستان علی آباد کتول شدند و در این شهرستان ضمن بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی، در مراسمی با حضور رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید علی مهدی‌نژاد امام جمعه و ابراهیم احمدی فرماندار علی‌آباد، کلنگ احداث پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی در این شهرستان به زمین زده شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم با بیان این‌که «در دولت مردمی سیزدهم؛ توسعه خدمت از اولویت‌های اصلی دولت است»، تصریح کرد: ما این رهنمود کلی دولت مردمی را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار داده‌ایم و برنامه جامعی برای توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی رایگان و باکیفیت در کنار تلاش برای خرید راهبردی خدمات سلامت از مراکز طرف قرارداد در دست اجرا داریم تا دسترسی عادلانه بیمه‌شدگان به خدمات سلامت را فراهم کنیم.
موسوی افزود: در حال حاضر تأمین‌اجتماعی بالغ بر 133 پروژه عمرانی در مناطق مختلف کشور در حال ساخت، ایجاد و توسعه دارد که یکی از این پروژه‌ها، احداث درمانگاه در شهرستان علی‌آباد کتول است.
موسوی با ابراز خوشحالی از تأمین زمین مناسب برای ساخت این درمانگاه گفت: در سفر قبلی به استان قول دادیم که با تلاش همکاران گره تأمین زمین موردنیاز این پروژه را باز کنیم و به سمت ساخت برویم. مشکل زمین حالا حل شده و ما در این زمین، بالغ بر 3 هزار و 700 متر مربع بنا در چهار طبقه به عنوان پلی‌کلینیک تخصصی خواهیم ساخت.
وی تأکید کرد: برنامه همیشگی ما در پروژه‌های عمرانی این بوده و هست که تا همه مقدمات و الزامات کار فراهم نشده، کلنگ‌زنی نداشته باشیم تا بتوانیم به وعده‌های خود در زمان مناسب عمل کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در استان گلستان علاوه بر این پروژه که انشاءالله ساخت آن به فوریت آغاز خواهد شد، طرح‌های متعددی در حوزه درمان و توسعه خدمات درمانی در دست اجرا و پیگیری داریم.
وی ادامه داد: از سفر قبلی تا این سفر، بیش از 75 درصد مصوبات سفر قبلی اجرایی شده و به هدف‌گذاری‌های تعیین‌شده رسیده‌ایم و با ایجاد مراکز جدید و توسعه ظرفیت، بالغ بر 300 هزار خدمت سرپایی به آمار عملکرد بخش درمان استان افزوده شده و و ما این مسیر را با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما در علی‌آباد کتول، گفت: مرکز درمانی تخصصی تأمین‌اجتماعی که در علی‌آباد کتول احداث خواهد شد، انشاءالله به نیازهای حدود 50 هزار نفر بیمه‌‎شده منطقه که افزایش هم خواهند داشت، پاسخ خواهد داد.
وی افزود: بر اساس زمان‌بندی، حداکثر در 18 ماه این پروژه به ثمر خواهد رسید. پیمانکار پروژه هم انتخاب شده و همزمان با برگزاری مناقصه، کلنگ‌زنی انجام شد تا بین کلنگ‌زنی و اجرای پروژه فاصله‌ای نباشد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نیاز به شبانه‌روزی شدن داروخانه تأمین‌اجتماعی در این شهرستان گفت: تامین‌اجتماعی در حوزه خدمات سلامت، یک نظام سطح‌بندی خدمات دارد و براساس تعداد و نسبت مراجعه و نیازهای موجود، هر جایی که نیاز به توسعه داشته باشد، موضوع در معاونت درمان بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
وی افزود: این داروخانه قبلاً تک‌شیفته بوده و بعداً براساس نیاز دو شیفته شده است. اکنون هم اگر واقعاً نیاز باشد، دوستان بررسی و زمینه ارائه این خدمت را فراهم می‌کنند. خوشبختانه زیرساختها وجود دارد و بر اساس نیاز مردم، عمق تخصصی افزایش خواهد یافت. این موضوع با یک بررسی و جمع‌بندی تخصصی اتفاق می‌افتد.


نظرات شما
آخرین اخبار