جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اجتماعی

فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور در اولین روز سال ۱۴۰۲

فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور در اولین روز سال ۱۴۰۲
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا، سه‌شنبه(اول فروردین ماه) سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور فعالیت خواهد داشت، گفت: در این روز بیشینه شدت بارش در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار می‌رود.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به  آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز دوشنبه(29 اسفندماه)، بیان کرد: بر اساس تحلیل این نقشه‌ها در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در این روز در مناطقی از جنوب غرب کشور، ارتفاعات شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا، سه‌شنبه(اول فروردین ماه) سامانه بارشی در غالب نقاط کشور فعالیت خواهد داشت، گفت: در این روز بیشینه شدت بارش در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار می‌رود. روز چهارشنبه (دوم فروردین ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ و در نیمه غربی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه(سوم فروردین ماه) در نواحی شرق و شمال شرق بارش ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. جمعه (چهارم فروردین ماه) ‌نیز در نواحی شمال غرب و غرب افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز جنوب کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود، اظهار کرد: علاوه بر این طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر افزایش 6 تا 8 درجه دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه‌شنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان و از چهارشنبه تا جمعه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان وضعیت جوی پایتخت را نیز پیش‌بینی کرد و گفت: دمای هوای تهران امروز بین 21 تا 11، فردا بین 19 تا 13 و پس فردا بین 12 تا 8 درجه سانتیگراد متغیر است. آسمان تهران امروز قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده، فردا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و پس فردا ابری همراه رگبار باران در بعضی ساعت‌ها رعد و برق و وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر پیش بینی می‌شود.


نظرات شما
آخرین اخبار