پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳
ورزشی

کامبک جواب کامبک؛

استقلال ۲- پرسپولیس ۲، شطرنج یحیی و ساپینتو، پات شد

استقلال ۲- پرسپولیس ۲، شطرنج یحیی و ساپینتو، پات شد
نود و نهمین دربی پایتخت برخلاف بازی‌های قبلی دو تیم، جذاب و پرگل دنبال شد و دو تیم در نهایت به تساوی دو بر دو رضایت دادند.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ورزش سه، شهرآورد تهران در شرایطی برگزار می‌شود که این بازی از هر حیث برای دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد. با هر نتیجه‌ای در این بازی صدر جدول دچار تغییر می‌شود و جایگاه گل‌گهر در پایان هفته دوازدهم یک رتبه نزول خواهد کرد.

استقلال برای رسیدن به صدر باید در این بازی به برتری برسد و پرسپولیس حتی با کسب نتیجه تساوی هم می‌تواند صدر را از شاگردان قلعه‌نوعی پس بگیرد. با مصدومیت دیاباته و خروج عجیب و غریب لوکادیا از ایران حالا دست گل‌محمدی در خط حمله بسته است و او نمی‌تواند از زوج خطرناک خود در این پست بهره ببرد. در آن سمت اما مصدومیت‌ها در خط دفاعی اوج گرفته است. جلالی، مدافع چپ ملی‌پوش آبی‌ها و عارف غلامی دفاع میانی مورد علاقه ساپینتو این بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادند.

استقلال 11 دربی است که نتوانسته پرسپولیس را در 90 دقیقه شکست دهد و آخرین بار وینفرد شفر موفق شد به این مهم رست پیدا کند و باید دید ساپینتو می‌تواند این طلسم 5 ساله را بشکند یا گل‌محمدی شکست ناپذیری سرخ‌ها را ادامه می‌دهد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: 1401/09/28 ؛ ساعت: 17:30
استادیوم: آزادی تهران
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک‌ها: سعید قاسمی و محمدجواد مداح؛ داور چهارم: علی‌اصغر مومنی / داور ذخیره: حسن انتظاری / ناظر: رضا سخندان

استقلال:

سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی (60- پیمان بابایی)، سعید مهری (60- مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند (69- مهدی قایدی)، روزبه چشمی (60- زبیر نیک‌نفس)، محمد محبی، کوین یامگا و امیر ارسلان مطهری (76- رضا میرزایی).

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی ولسیانی، علی نعمتی (63- مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی‌فر (83- سیامک نعمتی)، کمال کامیابی‌نیا (63- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، سعید صادقی (88- فرشاد فرجی)، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه (63- محمد عمری)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

🟨 اخطار: 

سعید مهری 18 آرش رضاوند 65 استقلال

⚽️ شرح گل‌ها:
استقلال صفر - پرسپولیس یک (15- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی ترابی پشت این توپ ایستاد. ارسال دقیق و زیبای ترابی روی سر ولسیانی فرود آمد و مدافع پیش تاخته سرخ‌ها با ضربه سر دروازه حسینی را فرو ریخت.

استقلال یک - پرسپولیس یک (31- روزبه چشمی)

سعید مهری در سمت چپ صاحب توپ بود و در نزدیکی‌های محوطه جریمه توپ را با پاس عرضی خود به سلمانی رساند و ارسال دقیق سلمانی روی سر چشمی فرود آمد تا این بازیکن بتواند گل تساوی بخش استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کند.


استقلال دو - پرسپولیس یک (49- امیر ارسلان مطهری)

نفوذ محبی از سمت چپ و پاس رو به بیرون او در حوالی نقطه پنالتی به مطهری رسید و مهاجم آبی‌ها توانست با یک شوت زیبا به کنج دروازه بیرانوند دروازه او را باز کند.


استقلال دو - پرسپولیس دو (89- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد و مهدی ترابی پشت توپ ایستاد. ارسال دقیق ترابی به حوالی محوطه شش قدم روی سر ولسیانی فرود آمد و خروج اشتباه حسینی با ضربه سر دقیق مدافع پیش تاخته سرخ‌ها همراه شد و گل تساوی به ثمر رسید.


⏱لحظات حساس:

دقیقه 6: ارسال زمینی حردانی از سمت راست پس از اثرگذاری مطهری به محبی رسید اما شوت او پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به کرنر رفت.

دقیقه 7: استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد اما ارسال سلمانی را بیرانوند با خروجی مطمئن در اختیار گرفت و البته درگیری مختصری روی هوا با مرادمند داشت.

دقیقه 19: ضد حمله پرسپولیس با عالیشاه آغاز شد و کاپیتان سرخ‌ها پس از نفوذ از سمت راست توپ را به محوطه شش قدم ارسال کرد اما ضربه ترابی با اختلافی میلی‌متری از کنار دروازه حسینی به اوت رفت.


دقیقه 22: سیلوا از خط دفاعی با پاسی قطری توپ را به سمت چپ برد و سلمانی پس از تصاحب توپ، ارسال خود را به داخل محوطه شش قدم انجام داد اما مطهری توپ را مثل یک‌ مدافع دور کرد.

دقیقه 28: صالح حردانی کمی جلوتر از میانه‌های زمین و از سمت راست اقدام به ارسال بلند توپ به داخل محوطه جریمه کرد اما ضربه سر مطهری با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 36: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهری از سمت راست توپ را ارسال کرد اما بیرانوند با خروجی عالی توپ را روی سر سیلوا بیرون از محوطه شش قدم تصاحب کرد.

دقیقه 38: روزبه چشمی با یک پاس عمقی توپ را در سمت راست به یامگا رساند و وینگر فرانسوی استقلال هم ارسلان را در موقعیت تک به تک قرار داد اما بیرانوند با خروج به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 39: ارسال بلند پرسپولیسی‌ها از سمت چپ خط دفاعی به عالیشاه در سمت راست رسید اما ارسال تند و تیز کاپیتان پرسپولیس به محوطه شش قدم را سیلوا دور کرد.

دقیقه 41: کمال کامیابی‌نیا داخل محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما کاپیتان آبی‌ها با شیرجه‌ای بلند توپ را مهار کرد.

دقیقه 45: ترابی در محوطه جریمه استقلال و در سمت راست صاحب توپ شد اما پاس عرضی خطرناک او را سیلوا برید و مانع فروپاشی دروازه استقلال برای دومین بار شد.

دقیقه 55: ارسال پرسپولیسی‌ها از سمت چپ را حسینی به سختی و در دو مرحله به کمک مدافع استقلال دور کرد.

دقیقه 58: مهدی ترابی در سمت راست صاحب توپ شد و ارسال خود را به محوطه شش قدم فرستاد اما حسینی با خروجی به موقع مانع گلزنی سرخ‌ها شد.

دقیقه 72: پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه میدان شد اما ارسال خطرناک مهدی ترابی را سیلوا به زحمت دور کرد.

دقیقه 73: کرنر ارسالی پرسپولیس به صورت ناقص توسط مدافعان استقلال دور شد اما شلیک بازیکنان این تیم از پشت محوطه جریمه را نیک نفس به خوبی دور کرد.

دقیقه 75: ضد حمله آبی‌ها از زمین خودی شروع شد و پاس قایدی به پیمان بابایی رسید و او تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس با سرعت خود جلو رفت اما لحظه ارسال پاس به قایدی، پور علی گنجی توپ را برید و مانع دریافت گل سوم تیمش شد.

🔴حاشیه:

* علیرضا بیرانوند که در بازی تیم ملی مقابل انگلیس دچار مصدومیت شد و در بازی مقابل آمریکا با ماسک مخصوص به میدان رفت، در این بازی هم از ماسک خود استفاده کرده است.

* هر 7 گلزن اخیر دربی، گلزنانی جدید در تاریخ این بازی بوده‌اند تا شمار گلزنان تاریخ دربی به عدد 112 برسد.

* با خروج عالیشاه از زمین، بازوبند کاپیتانی سرخ‌‌ها به وحید امیری، هافبک ملی‌پوش این تیم رسید.


نظرات شما
آخرین اخبار