به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، جدیدترین گزارش شرکت "اَد داپلکس" حاکی از آن است که رشد شمار کاربران ویندوز 11 وضعیت یکنواختی پیدا کرده است و شاید لازم باشد مایکروسافت برای جذب کاربران جدید، بهروزرسانیهای جدیدی را منتشر کرده یا قابلیتهای بیشتری را به این سیستم عامل اضافه کند.
ویندوز 11 در مارس 2022 تنها 0.1 درصد سهم بازار از سایر نسخه های ویندوز مایکروسافت گرفت و مجموعا 19.4 درصد سهم از بازار ویندوز داشت و 0.6 درصد هم مربوط به استفاده از ویندوز 11 اینسایدر بود.
این آمار نشان می دهد با وجود تلاش مایکروسافت برای تشویق کاربران به ارتقا به ویندوز 11، نسخه قبلی ویندوز همچنان جایگاه مستحکمی در میان بسیاری از مصرف کنندگان دارد.
از 80 درصدی که از ویندوز 10 استفاده میکنند، بیشترین استفاده مربوط به جدیدترین نسخههای بهروزرسانی شده بود. ویندوز 10 N21U (نیمه دوم سال 2021) که در نوامبر سال 2021 منتشر شد، 28.5 درصد سهم از کل بازار داشت و ویندوز 10 M21U (نیمه اول سال 2021) که در مارس سال 2021 منتشر شد، 26.5 درصد سهم داشت. حدود 25 درصد سهم باقیمانده مربوط به نسخههای قدیمیتر بود. مایکروسافت همچنان باید اقداماتی انجام دهد تا شمار زیادی از کاربران به جدیدترین نسخهها ارتقا پیدا کنند.
"اَد داپلکس آمارش را از 5000 اپلیکیشن ویندوز استور تهیه کرد که ممکن است منعکس کننده کل بازار نباشد اما به نظر می رسد این آمار با یافتههای اخیر مایکروسافت همخوانی داشته باشند. این شرکت نرم افزاری اخیرا اعلام کرد 1.4 میلیارد دستگاه با ویندوز 10 و ویندوز 11 کار می کنند.
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، طبق یافتههای تحقیقات اخیر، یک سوم از لپتاپها یا رایانههای رومیزی سازمانی، حداقل شرایط لازم برای اجرای ویندوز 11 را ندارند.