پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳
بورس

بورس، بازاری توانمند برای کنترل تورم و رشد تولید است

بورس، بازاری توانمند برای کنترل تورم و رشد تولید است
کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اقداماتی همچون کمک به توسعه و تعمیق بازار سرمایه، حذف ضوابط و دستورالعمل‌های زائد، تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت‌ها و تدوین ابزارهای مالی نوین می‌تواند به جامه عمل پوشاندن شعار سال از طریق بازار سرمایه کمک کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، فرهاد رمضان، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نقش بازار سرمایه برای تحقق شعار سال "مهار تورم رشد تولید"، اظهار کرد: بازار سرمایه بنا بر ایفای نقش در حوزه‌هایی چون تجمیع‌کننده سرمایه‌های سرگردان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ریسک‌های متنوع و تامین سرمایه بنگاه‌های تولیدی از طریق ابزارها مختلف می‌تواند نقش به سزایی را در راستای تحقق شعار سال داشته باشد.

او بیان کرد: در پایان سال نیز شاخص‌های عملکرد در بازار سرمایه می‌تواند نشان دهد که آیا این بازار منجر به افزایش تولیدات و کاهش هزینه‌های مصرفی شده است یا خیر.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی صندوق‌های بخشی در بازار سرمایه این صندوق‌ها می‌توانند افزون بر افزایش رقابت بین صنایع باعث عمق بخشیدن و حرفه‌ای‌سازی معاملات در بورس شود.

رمضان گفت: توسعه بازار سرمایه و راه‌اندازی گواهی‌های سپرده کالایی همچون شمش طلا و نفت می‌تواند ضمن تجمیع سرمایه‌های سرگردان از بازارهای موازی همچون طلا، ارز، خودرو، مسکن و سایر بازارها سبب کنترل نقدینگی و سطح تورم شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر مسئولان مربوط در حوزه دولت، مجلس و سازمان بورس به منظور جامه عمل پوشاندن به شعار سال می‌بایست اقداماتی در بازار سرمایه همچون کمک به توسعه و تعمیق بازار سرمایه، حذف ضوابط و دستورالعمل‌های زائد، تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت‌ها و تدوین ابزارهای مالی نوین انجام دهند.


نظرات شما
آخرین اخبار