پایگاه خبری شاخص بازار، ضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در یادداشتی به نقش و اهمیت بهرهوری در بقا و تداوم سوددهی بنگاههای اقتصادی و تشریح بهترین روش برای مدیریت و کنترل بازار پرداخته است که در ادامه بخشی از آن را میخوانید:
🔹امروزه میزان بهرهوری شرکت فولاد مبارکه در تولید محصولات گرم 97 درصد است و میزان بهرهوری سایر تولیدکنندگان محصولات گرم و پلیت در کشور متأسفانه حدود 40 درصد است که با استاندارد تولید جهانی بسیار فاصله دارد و باید افزایش یابد.
🔹در حال حاضر، با توجه به اینکه بیشترین میزان عرضه به بازار محصولات گرم توسط فولاد مبارکه صورت میگیرد و دیگر شرکتهای فولادی متناسب با ظرفیت اسمی نصبشده خود اقدام به تولید محصولات گرم نمیکنند، پاسخگویی به نیاز بازار به سمت فولاد مبارکه سوق یافته است؛ بنابراین لازم است دیگر شرکتهای فولادی از ظرفیتهای خاموش خود استفاده و آن را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنند