جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
انرژی

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

بیانیه حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

بیانیه حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:
بازگشت قیمت یوتیلیتی به سال ۱۳۹۹، استنباط نادرست از رأی صادر شده دیوان عدالت اداری است
  بزرگنمايي:

در پی انتشار خبری به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری و تفسیر نادرست رسانه‌ای از رای هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری در خصوص قیمت یوتیلیتی‌، بیانیه حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتشر شد.

به گزارش شاخص بازار به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این بیانیه آمده است:در حالی روابط عمومی دیوان عدالت اداری در نتیجه‌گیری از رای هیات محترم تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت  اداری اعلام کرده قیمت یوتیلیتی افزایش پیدا نکرده و قیمت‌ها به نرخ سال 1399 بازگشته که استنباط نادرستی از رای صادره صورت گرفته است.

نکته‌ اول اینکه همانطور که به صراحت در متن حکم صادره آمده، شکایت شرکت‌های مصرف کننده یوتیلیتی مبنی بر ابطال مصوبات 479 و 489 شورای رقابت در خصوص اصلاح دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی رد شده و شورای رقابت کماکان مرجع نهایی تعیین تکلیف در خصوص تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس های جانبی پتروشیمی، لحاظ شده است.

دوم آنکه مصوبات 479 و 489 شورای رقابت بر مبنای درخواست شرکت‌های فجر و مبین در خصوص دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی، به تصویب رسیده و بر این اساس با اصلاح دستورالعمل مربوط به سال 1399، برای سال 1400 ارزش روز دارایی‌های استهلاک پذیر هر یک از شرکت‌های پتروشیمی بروزرسانی شده است.

با توجه به این موارد، قطعا قیمت یوتیلیتی برای سال 1400 افزایش پیدا کرده و برگشت آن به سال 1399 امری غیرواقعی است و متن صریح‌ و شفاف رأی این هیأت که در سامانه کدال نیز منتشر شده برای همگان قابل دسترسی است.


نظرات شما
آخرین اخبار