شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجتماعی

۵ ایستگاه خط ۶ مترو در نوبت افتتاح

۵ ایستگاه خط ۶ مترو در نوبت افتتاح
در ادامه روند تکمیل و راه‌اندازی ایستگاههای باقی‌مانده خط ۶ متروی تهران، افتتاح ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۵ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد؛ این در حالی است که اسفندماه سال گذشته حدود ۱۰ کیلومتر مسیر تونلی و ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (در تقاطع خطوط یک و ۶)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (در تقاطع خطوط ۳ و ۶)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران ضمن اعلام مطلب فوق، در مورد افتتاحیه‌های پیش روی این خط افزود: خوشبختانه با تأمین منابع مالی لازم و تمرکز ویژه مدیریت شهری بر موضوع تکمیل حداکثری ایستگاههای باقی‌مانده خطوط موجود شبکه مترو تهران، زمینه افتتاح پروژه‌های متعددی در خط 6 فراهم شده است.

وی اظهار کرد: غیر از افتتاح فاز نخست پایانه دولت آباد که امیدواریم امسال محقق شود و همچنین پست برق جنوبی خط 6 به همراه 12 ورودی جدید در این خط، در فاز نخست بهره‌برداری از ایستگاههای در حال تکمیل خط 6، تلاش داریم تا 5/5 کیلومتر مسیر تونلی از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه شهدای کن که مربوط به بخش شمالی این خط می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته هرمزی، در این 5/5 کیلومتر مسیر، 5 ایستگاه آیت‌ا... کاشانی، شهر زیبا، شهران، کوهسار و شهدای کن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ارزش این فاز از بهره‌برداری ایستگاهها و مسیر تونلی خط 6 مبلغی در حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به فاز دوم افتتاح ایستگاههای این خط در سال جاری گفت: اگر روند تأمین منابع مالی قابل قبول باشد، می‌توان در ادامه فرآیند تکمیل ایستگاههای خط 6 شاهد بهره برداری از 5 ایستگاه دیگر به نامهای خراسان، شهدای هفدهم‌شهریور، سرباز، بهار شیراز و شهید نجات اللهی در اواخر سال 1402 باشیم تا عملاً اکثر قریب به اتفاق ایستگاههای خط 6 در مدار استفاده شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است در حال حاضر خط 6 متروی تهران در 27 کیلومتر مسیر پیوسته و با 17 ایستگاه در خدمت مردم قرار داشته و تکمیل آن تا رسیدن به 42 کیلومتر مسیر و 32 ایستگاه ادامه خواهد داشت.

بنا براعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز و با گذر از زیر معابر مهم شهری، در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می‌رسد.


نظرات شما
آخرین اخبار