شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودرو

پرتقاضاترین محصول ایران‌خودرو دیگر تولید نمی‌شود

پرتقاضاترین محصول ایران‌خودرو دیگر تولید نمی‌شود
گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی و با هدف به روزرسانی محصولات، تولید پژو ۲۰۶ که طی دو دهه اخیر محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و در حقیقت پرتقاضاترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو بود، متوقف خواهد شد و دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU۳ و محصول پروژه TF۲۱ که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، طبق اعلام این گروه خودروسازی، پس از توقف تولید دو محصول سمند و پژو 405 SLX در سال جاری، هم‌اکنون در راستای سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به روز، خودروی پژو 206 از مدار تولید خارج خواهد شد.

ایران‌خودرو در اطلاعیه خود اعلام کرده است:

" با توجه به راهبرد ایران‌خودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و همچنین در راستای عمل به فرامین هشت ماده‌ای رئیس جمهوری، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن‌ها با خودروهای به‌روز و جدید در دستور کار این گروه صنعتی قرار دارد تا میزان رضایت‌مندی مشتریان افزایش پیدا کند.

بر همین اساس، پس از آنکه در سال جاری دو خودروی سمند و پژو 405 از خط تولید خارج شد، این بار محصول پژو 206 در آستانه توقف تولید قرار دارد. این محصول که در زمره محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو قرار دارد، در اسفند ماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می‌شود.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، دو خودروی پژو 207 مجهز به موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین 206 خواهند شد.

گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است. "

طبق پیگیری ایسنا در مورد توقف تولید پژو 206 برای مجموعه خانواده 206‌ها یا تنها 206 تیپ 2 (ضمن اینکه سال 1399 آخرین دوره تولید پژو 206‌های تیپ 5 بود)؛ مجموع خانواده پژو 206‌ها (شامل 206 تیپ 2 و 206 تیپ 3 پانوراما) از سبد محصولات تولیدی این گروه صنعتی خارج خواهند شد.

شایان ذکر است که اخیراً رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گلایه مردم از کیفیت خودروها را برحق دانست و تاکید کرد: هر خودرویی که توانایی پاس کردن استانداردهای  85 گانه را نداشته باشد، دیگر تولید نمی‌شود؛ همانطور که تولید پنج خودرو را که از قضا پرتیراژ هم بودند، متوقف کردیم.


نظرات شما
آخرین اخبار