شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجتماعی

هشدار پلیس فتا در خصوص انتشار غیر مجاز آثار سینمایی

هشدار پلیس فتا در خصوص انتشار غیر مجاز آثار سینمایی
شاخص بازار - معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره برداری یا انتشار غیر مجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است» ، به متخلفان این حوزه نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا سرهنگ رامین پاشایی افزود: در پی اعلام شکایت رسمی یکی از کارگردانان معروف کشورمان مبنی بر «سرقت و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی وی در قالب فیلم سینمایی در سایت‌ها و کانال‌های فضای سایبر» موضوع در دستور کار کارشناسان فنی پلیس فتا جهت رسیدگی قرار گرفت.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود : پس از بررسی‌های تخصصی و کشف ادله دیجیتال جرم ، افراد مرتبط با این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از احضار و انجام تحقیقات تکمیلی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره برداری و یا انتشار غیر مجاز از آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است»، به متخلفان این حوزه نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.
وی افزود: ساخت محصولات فرهنگی و هنری نظیر فیلم‌ها و سریال‌های سینمایی و تلویزیونی با هزینه‌های نسبتا بالا انجام می‌شود. هر گونه بهره برداری و انتشار غیر مجاز آثار تولیدی توسط سودجویان که عمدتا به دلایل خاص کسب منافع مالی و جذب مخاطب به کانال‌ها و پیج‌های شخصی صورت می‌پذیرد، باعث وارد آمدن خسارت‌های مادی و معنوی به دست اندرکاران تولید آثار سینمایی می‌شود.
پاشایی افزود: همواره در پلیس فتا شاهد ارجاع پرونده‌های قضائی و تماس‌های مختلفی از سوی اصحاب رسانه و دست اندرکاران تولید برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی هستیم که نسبت به سرقت و انتشار آثار تولیدی خود در فضای مجازی شکایت دارند. با انجام بررسی‌های فنی و کارشناسی و بر اساس سر نخ‌های به دست آمده، مشخص می‌شود یکی از علت‌های اصلی افشا و انتشار آثار تولیدی شاکیان عدم رعایت‌های پروتکل‌های امنیتی نگهداری آثار تولیدی است.
وی خاطرنشان کرد : در بعضی موارد شاهد انتشار غیرمجاز این آثار توسط سایر دست اندرکاران تولید هستیم و این مقوله شامل سریال‌های تلویزیونی در حال پخش هم می‌شود .
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به کلیه سینما گران و تولید کنندگان آثار سینمایی توصیه کرد: کلیه محتواهای تولیدی در عرصه رسانه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های امنیتی در جای مناسب ذخیره شود و با فیلتر کردن دسترسی سایر افراد و حتی اعضای تیم تولید که می‌توانند به صورت سهوی و عمدی زمینه ساز انتشار آثار باشند ، از وقوع این گونه جرایم جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا وی تصریح کرد: مدیران سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی نیز می‌بایست از بازنشر این گونه آثار خودداری کنند.
انتهای پیامفتا


نظرات شما
آخرین اخبار