يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
تولید و تجارت

تامین منابع مالی جدید و تهاتر محصول با سنگ معدن برای ذوب آهن اصفهان در مصوبه هیات دولت گنجانده شده است

تامین منابع مالی جدید و تهاتر محصول با سنگ معدن برای ذوب آهن اصفهان در مصوبه هیات دولت گنجانده شده است
سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در حاشیه اولین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید ریل در داخل کشور همواره یکی از گلوگاههای بسیار مهم بود که ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی این دغدغه بزرگ را پایان داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار،  وی افزود : این محصول استراتژیک بر اساس استانداردها و آزمون های روز دنیا در ذوب آهن اصفهان تولید شده و در خطوط مختلف راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها استفاده می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد : بومی سازی مقوله ای است که مقام معظم رهبری همواره تاکید بسیار ویژه ای به آن دارند و ذوب آهن اصفهان با تولید استاندارد ریل، به عنوان نماد بومی سازی موفق در ایران عزیزمان شناخته می شود.

میعاد صالحی با اشاره به اینکه اصرار داریم در پروژه های مختلف از ریل ملی استفاده کنیم، ادامه داد : تامین منابع مالی جدید و همچنین تهاتر محصول با سنگ معدن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان از سوی وزیر راه و شهرسازی به صورت ویژه پیگیری می شود و در مصوبه هیات دولت نیز این مبحث مهم گنجانده شده است.

وی اظهار داشت : ایران عزیزمان به لحاظ ظرفیت های معدنی بسیار غنی است و لذا استفاده از این منابع و همچنین ظرفیت های معدنی جدید، جهش تولید ریل در ذوب آهن اصفهان و توسعه بیش از پیش خطوط ریلی کشور را در پی دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت : در دولت سیزدهم، راه آهن جمهوری اسلامی دیپلماسی حمل و نقل ریلی را با جدیت تمام دنبال می کند و طی سال 1402 نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی ترانزیت بار ریلی محقق شده است.

وی تصریح کرد : یکی از مهمترین موضوعات در حمل ریلی و همچنین حمل بین المللی بحث مبدا ، مقصد است بدین معنا که اگر قرار باشد از یک کارخانه محصولاتی را با کامیون بارگیری کرده و تا نزدیک ترین مرکز ریلی بیاوریم و از آنجا برای مقصد بار زده شود، طبیعتاً هزینه زیادی به صاحبان بار تحمیل می کند و لذا جذابیت را کاهش می دهد ولی اگر بتوانیم خطوط ریلی را تا درب کارخانه ببریم و حمل بار از همان ابتدا روی واگن انجام شود جذابیت به ویژه در بخش صادرات افزایش می یابد که این مهم در دولت سیزدهم و در بخش خطوط صنعتی و تجاری بنگاههای اقتصادی به صورت ویژه دنبال می شود تا این مراکز به صورت مستقیم از مسیر ریلی به خطوط صادراتی متصل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون صادرات از طریق ریل به چه کشورهایی انجام می شود چنین گفت : کشورهای ترکیه، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان و ترکمنستان از جمله کشورهایی هدف در بخش صادرات محصولات از طریق خطوط ریلی هستند.


نظرات شما
آخرین اخبار