يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
طلا و ارز

خط پایان یک شایعه طلایی/ مالیات خرید طلا چگونه حساب می‌شود؟

خط پایان یک شایعه طلایی/ مالیات خرید طلا چگونه حساب می‌شود؟
یک عضو اتحادیه طلا با بیان اینکه مساله سامانه پایانه‌های فروشگاهی و مودیان مالیاتی برای صنف طلا حل شده است، پیش بینی کرد بازار روند رو به رشدی داشته باشد
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، اقتصاد آنلاین - مهدی جهانشاهلوراد: بازار طلا هفته پر تنشی را پشت سر گذاشت و شایعات مربوط به نرخ 25 درصدی برای طلا باعث ایجاد نگرانی هم در سمت فروشندگان هم در سمت خریداران شد.


ماجرا از آنجا شروع شد که سامانه پایانه‌های فروشگاهی و مودیان مالیاتی از جمعه یکم دی ماه آغاز به کار کرد و فعالان صنف طلا نیز باید صورت‌های مالی را در این سامانه ثبت می‌کردند؛ اما یکباره شایعه‌ای مبنی بر دریافت 25 درصدی مالیات از طلا فضای بازار را دگرگون کرد؛ البته این شایعه به سرعت هم از سوی سازمان امور مالیاتی و هم اتحادیه طلا و جواهر تکذیب شد.


عبادالله محمدولی، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار در شرایط عادی قرار گرفته است، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:  بحث هایی که پیش آمد نه اعتصاب بود نه اعتراض، این موضوع یک مساله مرتبط با حقوق صنفی است که در اتفاق پیش آمده، هر دو طرف مقصر هستند؛ هم اتحادیه و هم دستگاه ذیربط که اطلاع رسانی درستی در ابتدای کار نداشت.


وی افزود: یکی دو روز بحث صنفی بود که با مدیریت هیات مدیره اتحادیه و مسئولان اقتصادی مسائل برطرف شد و در حال حاضر مغازه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مشکل خاصی وجود ندارد.


این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در سامانه فروشگاهی و مودیان یک ابهام در تبصره 4 برای ثبت اموال و مالیات بر عایدی سرمایه وجود که قرار شد این مساله کمی به تاخیر بیفتد و دو کمیته به صورت تخصصی روی این بحث کار کارشناسی انجام دهند.


نظرات شما
آخرین اخبار