شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجلس

مأموریت ویژه رئیس ‌مجلس به کمیسیون صنایع برای بررسی علل حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی

مأموریت ویژه رئیس ‌مجلس به کمیسیون صنایع برای بررسی علل حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی
قالیباف: این ضایعه باید به فرصتی برای توجه عملی به امنیت کارگران معادن تبدیل شود/حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین ثابت کرد پیوند قلبی ملت ایران و اهل بیت(ع) ناگسستنی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از دنیای معدن، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن مأموریت ویژه به کمیسیون صنایع برای بررسی علل وقوع حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی، گفت: از این کمیسیون می خواهیم که گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کند، این ضایعه‌ی تأسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

به گزارش دنیای معدن، دکتر محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه 20 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا درگذشت جانکاه شش کارگر زحمتکش و عزیز در انفجار معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره‌ی دامغان را به خانواده‌های محترم آن عزیزان جامعه‌ی کارگری کشور و آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: اینجانب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مأموریت می‌دهم تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی به‌خصوص در تأمین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی و با عنایت به اظهارات سایر کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کند، این ضایعه‌ی تأسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به روح پاک دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی که به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، درود می‌فرستم و یاد و خاطر مفسر قرآن، مبارز خستگی‌ناپذیر و اولین امام جمعه‌ی تهران حضرت آیت الله سید محمود طالقانی را به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات ایشان گرامی می‌داریم.

دکتر قالیباف بیان کرد: در پایان تأکید می‌کنم که باری دیگر حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائرین ایرانی بنا بر آمارهای رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قلبی ملت سربلند ایران و اهل بیت(ع) ناگسستنی و ابدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدخواهان ایران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تا عشق اهل بیت و امام حسین (ع) در دل مردم ما زنده است، تسلط بر این آب و خاک ناممکن است. همچنین از مسئولان اجرایی کشور که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائرین را نسبت به سال گذشته کاهش دادند و باعث رضایت مشهود مردم شدند، تشکر می‌کنیم و امیدوارم در سال‌های آینده مشکلات باقی‌مانده مخصوصاً در حوزه‌ی حمل و نقل نیز برطرف شود و از ملت مهمان‌نواز عراق نیز که بی‌اعتنا به اختلاف‌افکنی‌های دشمنان اسلام و تَشَیُع، به بهترین وجه از تمام زائران استقبال کردند، قدردانی ویژه می کنیم.


نظرات شما
آخرین اخبار