در این دوره که همکاران مرتبط با مدیریت برنامه ریزی و همچنین مدیریت اجرایی فناوری اطلاعات بانک حضور داشتند، ضمن فراگیری مفاهیم و اصول بانکداری باز، با اجزای زیست بوم بانکداری باز، نحوه تعامل بین اجزا، مدلهای کسبوکار، راهبردهای ورود به بازار، مدلهای درآمدزایی، موارد کاربرد، راهبردهای مشارکت، استانداردها و فناوریهای استفاده شده و همچنین روندهای بانکداری باز در منطقه و جهان، بر اساس استاندارد و کلاس جهانی، آشنا شدند.
براساس این گزارش، از جمله اهداف این دوره ، میتوان به ترویج و تسهیل تصمیمگیری در همکاریهای بالقوه موجود با نهادهای ثالث و ایجاد فرصتهای جدید برای رشد و بازتعریف خدمات مشتری محور اشاره نمود تا گام مطمئنی در مسیر تحول آفرینی و تغییرات مثبت در زیست بوم بانکی برداشته شود.