پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳
سلامت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تسهیل تامین داروهای گرانِ تک‌نسخه‌ای / توصیه سازمان غذا و دارو به پزشکان

تسهیل تامین داروهای گرانِ تک‌نسخه‌ای / توصیه سازمان غذا و دارو به پزشکان
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از اقدامات این سازمان به‌ منظور تسهیل تهیه داروهای تک‌نسخه‌ای خبر داد و در عین حال تاکید کرد که پزشکان جهت جلوگیری از تحمیل مشکلات تامین و هزینه‌های سنگین به بیماران، داروهای فهرست رسمی کشور را تجویز کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، دکتر محمد پیکان‌پور در این رابطه اظهار کرد: در گذشته بیماران برای تهیه داروی تک نسخه‌ای باید به سازمان غذاودارو مراجعه می‌کردند، اما خوشبختانه به‌تازگی با راه‌اندازی سامانه تیکتینگ به آدرس khedmat.fda.gov.ir این خدمات در بستر الکترونیک به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران برای دریافت داروهای تک نسخه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به سامانه تیکتینگ، ثبت نام کرده و با بارگذاری مدارک پزشکی خود و دریافت تاییدیه، به داروخانه معرفی شده مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات بیماران در تهیه داروهای تک نسخه‌ای و زمان تحویل دارو نیز، اظهار کرد: لیستی از مصرف یکساله داروهای تک نسخه‌ای تهیه و با قیمت بسیار مناسب‌تر در فراخوان، در دستور تامین قرار گرفت که امیدواریم از این پس مشکلات بیماران در این حوزه نیز حل شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که داروهای تک نسخه‌ای هم از لحاظ تحمیل هزینه‌های سنگین و هم تامین برای بیمار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند که پزشکان باید برای جلوگیری از ایجاد این مسائل، حسب قوانین بالادستی، داروهای فهرست رسمی کشور را برای درمان بیماران تجویز کنند.


نظرات شما
آخرین اخبار