جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اجتماعی

هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران برای وزش باد شدید و رعد و برق در تهران

هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران برای وزش باد شدید و رعد و برق در تهران
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع رعد برق و وزش شدید باد در این استان هشدار داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال فعالیت دو سامانه از فردا دوشنبه 18 اردیبهشت تاچهارشنبه 20 اردیبهشت ماه در استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی‌ها این دو سامانه به ویژه در نواحی مرکز و نیمه جنوبی استان تاثیر بیشتری برجا خواهد گذاشت. در حال حاضر هشدار زرد سازمان هواشناسی در مورد احتمال وزش شدید باد و وقوع رعد و برق در نقاط مختلفی از تهران صادر شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

یزدی مهر با بیان اینکه مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت:‌ طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برابر سامانه اول وزش باد شدید و گرد و خاک، احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای و خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر مورد انتظار است و در همین راستا به مردم ساکن در مناطق مذکور در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به فعالیت سامانه دوم نیز گفت:‌ این سامانه برای روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه همراه با وقوع رگبار و رعد و برق برای مناطق نیمه شمالی و ارتفاعات و برای روز سه شنبه 19 و چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه برای سراسر استان تهران پیش بینی شده است و توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور است.   

وی گفت: همچنین به مردم توصیه می شود از قرار گرفتن در زیر تابلوهای تبلیغاتی و پارک خودرو کنار درختان و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.


نظرات شما
آخرین اخبار