چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
انرژی

سخنگوی صنعت برق:

ناترازی صنعت برق تا تابستان برطرف می‌شود

ناترازی صنعت برق تا تابستان برطرف می‌شود
سخنگوی صنعت برق گفت: تا تابستان امسال ۷۷۸۷ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود که به واسطه آن مشکل ناترازی این صنعت حل خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای گذر از بحران خاموشی در کشور، اظهار کرد: در برنامه اول 6100 مگاوات وارد مدار شد و اکنون مقرر شده تا تابستان امسال 7787 مگاوات دیگر وارد مدار شود که تمهیدات لازم برای این مساله نیز درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جزئیات این مساله، گفت: از این میزان 3026 مگاوات مربوط به احداث نیروگاه‌های حرارتی است، 1478 مگاوات نیروگاه‌هایی هستند که توسط صنایع احداث می‌شوند، 730 مگاوات رفع مشکل نیروگاه‌های حادثه دیده و حدود 1000 مگاوات نیز مربوط به نیروگاه‌های دارای محدودیت است که اکنون در حال رفع محدودیت آن‌ها هستیم تا در حداکثر تولید از آن‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه علاوه‌بر این 850 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 188 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک احداث خواهد شد و 515 مگاوات نیز مربوط به ارتقای توان نیروگاه‌های موجود است، گفت: تمام تلاش وزارت نیرو تحقق این اعداد بوده، البته این یک هدف چالشی است اما وزارت نیرو خود را تحت فشار می‌گذارد تا این اعداد محقق شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تا کنون حدود 2700 مگاوات محقق شده است، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای تابستان سال جاری و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در میان مدت دمای هوا در تابستان حدود نیم تا یک درجه گرم‌تر از نرمال خواهد بود، و این درحالی است که هر یک درجه افزایش دما حدود 1500 مگاوات افزایش مصرف را به دنبال دارد.

وی افزود: امسال با عنوان سال رشد تولید نیز نام‌گذاری شده، قطعا ظرفیت مولد کشور در حوزه صنعت و کشاورزی افزایش می‌یابد، پیش‌بینی ما این است که بتوانیم افزایش توان حدود شش درصدی را با تدابیر افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف محقق کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به وضعیت کنونی مصرف برق در کشور، گفت: باتوجه به اینکه در روزهای ابتدایی سال جدید هستیم و تعطیلات را پشت سر گذاشتیم مصرف روند صعودی بالایی نداشته و حدود 41 هزار مگاوات است.


نظرات شما
آخرین اخبار