جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سلامت

دبیر علمی کنگره توضیح داد

جزئیات برگزاری کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران

جزئیات برگزاری کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران
دبیر علمی کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران، جزئیات برگزاری این کنگره را ارائه داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست خبری دوازدهمین کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران که امروز (25 بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران مهم‌ترین رویداد علمی کشور در حوزه بیماری های آسم و آلرژی از بعد بالینی است.

وی افزود: بر اساس تصمیم انجمن آسم و آلرژی ایران امسال این کنگره در 27 و 28 بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود. پزشکان عمومی، پزشکان متخصص اطفال و داخلی، پزشکان فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی، پزشکان فوق تخصص ریه کودکان و بزرگسالان، متخصصان زنان، متخصصان عفونی و متخصصان پوست می‌توانند از این کنگره بهره‌برداری علمی کنند.

دبیر علمی کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: پروسه علمی و اجرایی برگزاری این کنگره از مهرماه 1401 آغاز و برگزاری آن در 9 پنل علمی تدوین شد؛ پنل‌های آموزشی آسم، رینوسینوزیت، حساسیت‌های دارویی و حساسیت‌های غذایی برخی از این پنل‌ها هستند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه حین برگزاری کنگره چهار ورک‌شاپ آموزشی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: گروه‌های هدف با توجه به تعداد جلساتی که در کنگره شرکت می‌کنند، حداکثر امتیاز بازآموزی یعنی 10 امتیاز را کسب می‌کنند اما به دانشجویان پزشکی عمومی و تخصص امتیاز بازآموزی تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: در این کنگره 48 سخنران به‌روزترین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور را ارائه می‌کنند. 25 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

در ادامه دکتر مهدی ترابی‌زاده رئیس کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: در این کنگره مطالبی در مورد بیماری‌های نقص ایمنی، آخرین یافته‌ها در مورد آلرژی‌های تنفسی و پوستی و برخی بیماری‌های دیگر ارائه می‌شود.

ترابی‌زاده در خصوص نبود بیمارستان تخصصی آسم و آلرژی در خوزستان عنوان کرد: باید رسانه‌ها این موضوع را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کنند زیرا هیچ بخشی برای مدیریت بیماران با وجود ظرفت علمی و کیفیت پزشکان این حوزه در خوزستان وجود ندارد. در حال حاضر بیماران دچار حساسیت دارویی کجا اداره می‌شوند؟ باید توجه شود حوزه آلرژی تنها مربوط به بیماری‌های تنفسی نیست. برای وجود چنین بیمارستانی احساس نیاز شده و امیدواریم به این سمت حرکت شود.

در ادامه دکتر کیان دارابی دبیر اجرایی کنگره دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران نیز گفت: هدف اصلی برگزاری این کنگره این است که اساتید برجسته حوزه اسم و آلرژی علم خود را در اختیار عموم قرار دهند و همه با اهم مسائل در این خصوص آشنا شوند.

وی افزود: آسم و آلرژی رشته پیچیده‌ای است و با توجه به شیوع روزافزون آسم، گسترش آگاهی‌های مرتبط با این رشته بین مردم بسیار مهم است و تلاش بر این است که عموم مردم با موضوعات آسم و آلرژی آشنا شوند.


نظرات شما
آخرین اخبار