يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجتماعی

افزایش تلفات زلزله در ترکیه و سوریه

افزایش تلفات زلزله در ترکیه و سوریه
منابع خبری بار دیگر از افزایش آمار قربانیان زلزله روز دوشنبه در ترکیه و سوریه خبر دادند.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، "فواد اوکتای"، معاون رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با وزرای کار و رفاه اجتماعی و صنایع و فناوری در مرکز هماهنگی سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه (آفاد) در آنکارا درباره شمار قربانیان زلزله‌های بامداد و ظهر روز دوشنبه گفت: شمار قربانیان زلزله استان قهرمان‌ماراش تاکنون به 6234 نفر رسیده است.

همچنین آمارهای رسمی نشان می دهد که 2530 تن نیز تاکنون در سوریه جان خود را از دست داده و 4654 تن دیگر نیز در این کشور مصدوم شده اند.

معاون رئیس جمهور ترکیه در این باره تصریح کرد: شمار مصدومان در این کشور نیز به 37 هزار و 11 تن افزایش یافته است.

اوکتای همچنین با بیان اینکه با تلاش ارگان‌های مربوطه هم اکنون تمامی جاده‌های مواصلاتی به مناطق زلزله‌زده در 10 استان جنوب شرق ترکیه باز است، افزود: هم اکنون هیچ جاده ای در مناطق زلزله‌زده جنوب شرق کشور مسدود نیست و امکان انتقال کمک‌های لازم به تمامی مناطق فراهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عملیات امداد و نجات در منطقه اظهار کرد: عملیات‌های امداد و نجات همچنان ادامه دارد و تا زمانی که آخرین شهروند محصور در زیر آوار نجات یابد نیز ادامه خواهد داشت. هم اکنون 16 هزار و 139 تیم امداد و نجات درحال فعالیت در منطقه هستند.

وی درباره افراد نجات یافته از زیر آوار نیز گفت: تاکنون حدود 8000 شهروند از زیر آوار نجات داده شده اند. از سوی دیگر 5775 ساختمان مسکونی نیز بر اثر زلزله تخریب شده اند.

فواد اوکتای با بیان اینکه با توجه به بهبود نسبی شرایط جوی در منطقه امکان انتقال تیم ‌های امداد نجات از طریق هوایی به مناطق صعب العبور نیز فراهم شده است، ادامه داد: برخی تیم‌های امداد و نجات نیز طی امشب از طریق هوایی به برخی مناطق استان‌های آدی‌یامان، هاتای و قهرمان‌ماراش منتقل خواهند شد.

به گزارش آناتولی، معاون رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: در مجموع 60 هزار و 218 نفر از ارگان‌های مختلف دولتی به طور رسمی در مناطق آسیب دیده از زلزله حضور دارند و درحال فعالیت هستند. از سوی دیگر 4794 دستگاه انواع ماشین ساختمانی و 3251 نیروی امداد و نجات اعزامی از کشورهای خارجی نیز مشغول عملیات نجات افراد محصور در زیر آوار هستند. حدود 2400 نیروی امداد و نجات از کشورهای خارجی و 1500 نیروی امداد و نجات نیز از داخل کشور به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.


نظرات شما
آخرین اخبار