جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
راه و مسکن

برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان/ ترافیک نیمه‌سنگین ۲ محور مواصلاتی در غرب تهران

برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان/ ترافیک نیمه‌سنگین ۲ محور مواصلاتی در غرب تهران
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از بارش برف و باران در محورهای ۱۵ استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، البرز، مازندران، زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های تهران، ایلام و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا است. همچنین وضعیتی مشابه در مسیر عکس این محور یعنی آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیز گزارش شده است. در برخی از مقاطع محور شهریار – تهران نیز ترافیک پرحجم اما روان است. در دیگر محورهای مواصلاتی مشکل و گره ترافیکی خاصی وجود ندارد.

وی درباره آمار تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در شبانه‌روز گذشته ترددهای جاده‌ای نسبت به روز قبل 3.8 درصد کاهش داشته است. ساعت اوج تردد نیز بین ساعات 17 تا 18 بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بامداد انجام شده است. بیشترین تردد نیز به ترتیب در محورهای آزادراه کرج - قزوین، آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه ساوه - تهران انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای محدودیت یا ممنوعیت تردد نیز گفت: محور هراز  در هر دو مسیر رفت و برگشت در روزهای  دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 23 تا 6 صبح روز بعد، به دلیل انجام عملیات کارگاه جاده‌ای، مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین چالوس و فیروزکوه انجام می‌شود. همچنین محور قدیم خرم آباد - پلدختر نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه محور ریگان – ایرانشهر تنها محور شریانی مسدود در کشور است،   گفت: محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، سروآباد- اورامانات (گردنه ژالانه) و مهاباد – بوکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.


نظرات شما
آخرین اخبار