جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
راه و مسکن

برف و باران در جاده‌های ۲ استان/ ترافیک روان در محورهای مواصلاتی و افزایش ۱۸ درصدی تردد

برف و باران در جاده‌های ۲ استان/ ترافیک روان در محورهای مواصلاتی و افزایش ۱۸ درصدی تردد
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از بارش برف و باران در محورهای دو استان و تردد روان در اکثر جاده‌های کشور خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور آرام و روان گزارش شده و تنها در آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس و  آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرشهر حجم تردد بالا و در مقاطعی نیمه سنگین است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از خروج سامانه‌های بارشی از اکثر مناطق کشور است و در حال حاضر شاهد بارش برف و باران تنها در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان هستیم.

شیرانی درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت:‌اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار حاکی از آن است که در شبانه ‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 18.4 درصد افزایش داشته است و ساعات اوج تردد نیز بین ساعات 17 تا 18 بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است. بیشترین تردد نیز به ترتیب از آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج،   آزادراه قم - تهران و محور قرچک - ری انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محور ریگان - ایرانشهر نیز تنها محور مواصلاتی و شریانی مسدود در کشوراست. محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، سروآباد- اورامانات (گردنه ژالانه)، شمشک - دیزین، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، محور گنجنامه – تویسرکان و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.


نظرات شما
آخرین اخبار